مسئول برگزاری دومین همایش نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران گفت: این همایش از روز ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور ۶۰۰ دانشجو و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، علی‌رضا باقری ثالث معاون امور دانشجویی دانشگاه قم و مسئول برگزاری همایش نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این همایش برای اولین بار سال گذشته به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد تیرماه سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: امسال بنا به نظر سازمان امور دانشجویان کشور مقرر شد تا دومین دوره همایش نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران به میزبانی دانشگاه قم برگزار شود. بدین جهت ما دعوت‌نامه‌ای تنظیم و به تمام دانشگاه‌های دولتی ایران که زیرنظر وزارت علوم هستند ارسال کردیم.

معاون امور دانشجویی دانشگاه قم گفت: بعد از انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت ۶۰۰ دانشجو از ۱۹ کشور که در ایران مشغول به تحصیل هستند به این همایش دعوت شده‌اند. این همایش تنها مختص به دانشجویانی است که تا پایان شهریور ماه و یا دی‌ماه سال ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند. دانشجویانی از کشور‌های عراق، لبنان، بنگلادش، اوکراین، مکزیک، بوسنی، فلسطین، یمن، افغانستان، کنیا، هند، تانزانیا و… در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول برگزاری همایش نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: از این تعداد دانشحو ۳۵۰ نفر بورسیه و باقی غیربورسیه هستند، همچنین ۲۵ درصد از کل دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند. از بین دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم نیز حدود ۱۰۰ نفر تا چند روز دیگر به این تعداد اضافه خواهند شد.

باقری‌ثالث تاکید کرد: این همایش از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در قم آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه آن نیز روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سفیران کشورهایی که در ایران بیشترین دانشجو را دارند در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری همایش نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران تصریح کرد: دانشجویان بین‌المللی که در این همایش حضور دارند از حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران دیدن خواهند کرد. همچنین مطابق برنامه‌ریزی‌های سازمان امور دانشجویی کشور این دانشجویان در یک اردوی یک روزه به کاشان نیز سفر می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه قم، ابراز کرد: درحال حاضر ۳ هزار و ۹۰۰ دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای مختلف در دانشگاه قم مشغول به تحصیل هستند، چند سالی است که مطابق آمار دانشگاه قم بیشترین پذیرش دانشجوی خارجی را بین سایر دانشگاه‌های دولتی در کل کشور دارد.

باقری ثالث در پایان گفت: برگزاری این همایش با مشارکت دستگاه‌هایی همچون دانشگاه‌ علوم پزشکی استان، شهرداری قم، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، سازمان امور دانشجویی کشور و… صورت گرفته است.

انتهای پیام/