×
×

آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد
مشکلات اقتصادی سرچشمه بسیاری از جرایم است

  • کد نوشته: 331534
  • یکی از مراجع تقلید گفت: سرچشمه مواد مخدر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم مشکلات اقتصادی است.

    مشکلات اقتصادی سرچشمه بسیاری از جرایم است
  • به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار رییس کل دادگستری قم، ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموع قضایی کشور، قم را شهری متمایز و متعلق به جهان اسلام و تشیع دانسته و گفت: مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد و چنانچه مفسده‌ای در آن رخ دهد، اهمیت بیشتری دارد.

    وی ریشه‌یابی جرایم و حوادث را از وظایف دادگستری برشمرده و تأکید کرد: ریشه‌یابی حوادث سبب می‌شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. پرونده‌ای که منجر به صدور حکم می شود باید علل و منشأ آن بررسی گردد.

    این مرجع تقلید از جمله علل حوادث و جرایم در کشور را مشکلات اقتصادی ذکر کرده و افزود: سرچشم مواد مخدر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم مشکلات اقتصادی است. باید مدام پیامدهای مشکلات اقتصادی به مسئولین تذکر داده شود تا نسبت به حل آن اقدام کنند و هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرایم نیز کم می‌شود.

    آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: بعضی کارهای نامشروع تحت عنوان فعالیت‌های اقتصادی سالم مثل مضاربه صورت می‌گیرد که چیزی جز رباخواری نیست. پول های مردم را با وعدۀ سودهای بالا می‌گیرند و در آخر با انبوهی از مال‌های مردم متواری می‌شوند. البته باید مردم را نسبت به خطرات این گونه سرمایه‌گذاری ها آگاه کرد که دچار طمع نشده و تسلیم این گونه افراد نشوند و دستگاه قضایی هم موظف است که جلوی فعالیت این گونه مؤسسات و افراد را بگیرد.

    وی یادآور شد: اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می‌گردد. مسئولین و کارمندان باید نسبت به حل مشکلات ارباب رجوع دلسوزی نمایند.

    این مرجع تقلید در پایان خطاب به رییس کل دادگستری استان قم، حل مشکلات مردم را عبادت دانسته و اضافه کرد: ان‌شاءالله با دلسوزی، مشکلات مردم را پیگیری می‌کنید و ما هم برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید