×
×

آتش به اختیار بودن، تکیه‌بر بصیرت و دانش است

  • کد نوشته: 6834
  • امام‌جمعه قم گفت: هنگامی‌که شرایط جنگ با دشمن تغییر کرده و امکان ارتباط با فرماندهی نیست، افراد باید با تکیه‌بر بصیرت و دانش خود حرکت کرده و درواقع آتش به اختیار شوند.

    آتش به اختیار بودن، تکیه‌بر بصیرت و دانش است
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مبلغان طرح امین که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه مبلغان باید با ناپاکی‌های ذهنی و روحی مقابله کنند اظهار داشت: مبلغان وظیفه پاک‌سازی اطلاعات و افکار را در افرادی که دچار هواهای نفسانی و شیطانی شده‌اند بر عهده دارند.

    وی بابیان اینکه فراگیری صحیح آموزه‌های دینی برای مبلغان الزامی است، افزود: مبلغان شناسایی و انتقال تمدن اسلامی را بر عهده دارند و باید آموزه‌های دینی را به مردم انتقال دهند، بنابراین خود باید به این آموزه‌ها مسلط باشند.

    سعیدی هجمه‌های فرهنگی را یکی از مشکلات امر تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغان باید بدانند هیچ آسیبی برای آن‌ها خطرناک‌تر از تفاوت گفتار و رفتار آن‌ها نیست و این مسئله تنها به تبلیغات دینی محدود نمی‌شود.

    وی روحانیون را به تبلیغ همراه با تفقه در دین تشویق نمود و ادامه داد: روحانیون با استفاده از این ابزار سبب تأثیرگذاری بالای تبلیغ‌شده و مانع بروز آسیب‌های جدی در امر تبلیغ شوند.

    امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه علم و حکمت مانع گمراهی و ضلالت می‌شود، تصریح کرد: عقل و تدبیر یکی از معانی حکمت بوده و تبلیغ حکیمانه تأثیرگذاری بالایی دارد.

    وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر آتش به اختیار بودن جهادگران عرصه فرهنگ، افزود: هنگامی‌که شرایط جنگ با دشمن تغییر کرده و امکان ارتباط با فرماندهی نیست، افراد باید با تکیه‌بر بصیرت و دانش خود حرکت کرده و در واقع آتش به اختیار شوند.

    سعیدی بابیان اینکه قرآن آموزی باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد، ابراز کرد: به برکت جمهوری اسلامی وظیفه سنگینی بر عهده همه افراد است و مبلغان نیز رسالت مهم تحکیم و تبیین نظام اسلامی را به دوش می‌کشند.

    این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفتار مبلغان بسیار موردتوجه مردم قرار دارد، ارتباط بادانش آموزان به‌عنوان یک فرصت و تهدید به شمار می‌رود، همچنین طرح امین که یک برنامه عملیاتی زیربنایی جدی است، باید به‌صورت دقیق اجرایی شود.

    تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان حکمت ۷۳ نهج‌البلاغه را مورداشاره قرارداد و عنوان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت علی(ع)، کسی که پیشوای مردم است باید اصلاح خود را بر اصلاح مردم مقدم بداند و آن‌ها را با رفتار خود به آموزه‌های دینی دعوت کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.