به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در آیین نهضت خدمت مؤمنانه (آزادسازی زندانیان معسر) که در سالن اجتماعات سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: آثار و برکات بسیج، همان شجره طیبه‌ای را که امام راحل نهالش را غرس کرد امروز و بعد از ۴ دهه شاهد هستیم. وی […]

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در آیین نهضت خدمت مؤمنانه (آزادسازی زندانیان معسر) که در سالن اجتماعات سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: آثار و برکات بسیج، همان شجره طیبه‌ای را که امام راحل نهالش را غرس کرد امروز و بعد از ۴ دهه شاهد هستیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: برای شهدایی که از بسیج در دفاع از اسلام و قرآن به شهادت رسیدند، علو درجات آرزو دارم و بنده در برابر این عظمت سر تعظیم فرود می‌آورم و اظهار شرمندگی می‌کنم از آن عزیزانی که رفتند و این راه را برای ما گشودند و من خودم را عرض می‌کنم، ما نتوانسته و نمی‌توانیم دین آن عزیزان را آنگونه که باید و شاید ادا کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به آیاتی که درباره شجره طیبه در قرآن آمده است، افزود: امروز ثمره این شجره طیبه را بالاحسن و العیان در بسیج می‌بینیم که باید در برابر این عظمت، خضوع و خشوع کرد و به عزیزانی که در همه عرصه‌ها از خود شجاعت نشان می‌دهند و در برابر استکبار و دشمنان آنگونه مقابله می‌کنند که شاهد آن بوده و هستیم، آفرین گفت.

وی عنوان کرد: سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی یک نمونه شاخص از کسانی است که در برابر کافران و دشمنان عزت داشت و برای دفاع از مسلمانان و ضعفا نه فقط در ایران بلکه در سوریه، لبنان، عراق وافغانستان واقعاً شجاعانه ایستاد و دفاع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به بسیجیان گفت: خوش به حال شما که مسیر سردار شهید سلیمانی را در سراسر کشور طی می‌کنید. درود بر شما و آن رهبر بزرگواری که این مسیر را هدایت و بسیجیان را راهبری می‌کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز یک قدم بسیار ارزشمند در راستای کمک به عده‌ای از گرفتاران برداشته شده است، گفت: بسیج روزی گرفتاران در سیل، راه‌ها و زلزله را نجات می‌داد و امروز نیز آن‌هایی را که در پشت میله‌های زندان هستند، نجات می‌دهد؛ آفرین بر شما و آن عزیزان خیری که در این کار ارزشمند شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از امور خیر و ارزش‌هایی که در قرآن کریم ستوده شده اموری است که به واسطه آن گرفتاران مالی نجات داده شوند، افزود: آماری را در جلسه امروز درباره آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد دیدم که از شعف نمی‌دانم چه بگویم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: بر اثر تلاش بسیجیان و خیران در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۹۶۸ زندانی که مبلغی بیش از ۳۷۸ میلیارد تومان بدهی داشتند؛ البته با تلاش و انجام صلح و سازش این مبلغ به عدد ۶۴ میلیارد تومان رسیده است و با پرداخت این مبلغ حدود ۲ هزار و ۹۶۸ زندانی آزاد کنند.

دادستان کل کشور گفت: امسال نیز در مرحله اول، مقدمات آزادی ۲ هزار و ۳۰ نفر از زندانیان بدهی مالی فراهم شده است و چهار هزار و ۵۵ نفر در لیست انتظار هستند که با تلاش بسیجیان و خیران عزیز آزاد خواهند شد.

وی افزود: آفرین بر خیرین و همه کسانی که این قدم را برداشتند، به عنوان مدعی العموم و کسی که وظیفه قانونی در این خصوص دارد با تمام وجود از این اقدام خیر تشکر می‌کنم.

دادستان کل کشور گفت: ما در دستگاه قضایی به لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم در مواردی افراد را در بازداشت نگه داریم، اما راضی به ادامه بازداشت نیستیم و برآن هستیم که آن‌ها زودتر آزاد شوند؛ لذا امیدواریم این اقدام بسیج در آزادسازی زندانیان معسر ادامه یابد.

وی تصریح کرد: دست نیاز به سوی همه عزیزان در بسیج و خیرین دراز می‌کنم تا زندانیانی که به دلیل بدهی مالی و جرایم غیر عمد در زندان‌ها هستند، را آزاد کنیم. امیدواریم این قدم خیر بسیج در آزادسازی زندانیان معسر همچنان ادامه داشته باشد و دین خود را به شهدا ادا کنیم. شما با این عمل تان خانواده‌های زیادی را شاد می‌کنید.

[ad_2]

منبع
[email protected]