×
×

آسیب شناسی دلایل بی توجهی صنوف به تسهیلات ویژه کرونا در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 33655
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در پنجمین کارگروه اقتصاد مقاومتی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بنگاه‌های آسیب‌دیده کرونایی از تسهیلات ویژه استقبال نکردند و از این بین هم فقط ۱۷ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است، گفت: دستگاه‌ها باید ضمن بررسی دلایل […]

    آسیب شناسی دلایل بی توجهی صنوف به تسهیلات ویژه کرونا در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در پنجمین کارگروه اقتصاد مقاومتی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بنگاه‌های آسیب‌دیده کرونایی از تسهیلات ویژه استقبال نکردند و از این بین هم فقط ۱۷ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است، گفت: دستگاه‌ها باید ضمن بررسی دلایل عدم استقبال صنوف از این طرح و همچنین دلایل پرداخت نشدن پرونده تشکیل شده؛ در اولین قدم هر چه سریع‌تر تکلیف پرونده‌های باقیمانده در بانک‌های عامل را مشخص و تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند.

    استاندار قم با اشاره به اینکه بیشترین اصناف فعال در قم در حوزه خدمات فعالیت دارند، گفت: باید در زمینه تسهیلات تجدید نظر اصلاحاتی صورت پذیرد که بیشتر اصناف قم در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند و باید این تسهیلات مبتنی بر ضرورت‌های استانی باشد.

    سرمست افزود: تنها ۲۳ درصد از پرونده‌های معرفی‌شده به بانک به مرحله پرداخت رسیده که از عملکرد ضعیف شورای هماهنگی بانک‌های قم حکایت دارد شورای هماهنگی بانک‌های قم یک هفته فرصت دارد تا رقم پرداخت‌های خود را به سقف ۷۳ میلیارد تومان برساند.

    استاندار قم افزود: لازم است بسته اصلاحی و پیشنهادی قم برای افزایش جذابیت تسهیلات کرونایی باید طی چند روز آینده تدوین شود.

    گفتنی است سهم استان قم برای تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ۶۴۲ میلیارد تومان است که تاکنون از ۷۳ میلیارد تومان درخواست ارائه شده به بانک‌های عامل تسهیلاتی معادل ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

    پایان مرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت این تسهیلات با نرخ ۱۲ در صد و بازپرداخت ۲۴ ماهه است که پرداخت اقساط آن از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.