[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از رایزنی فرهنگی در آفریقای جنوبی، این عضو کنگره ملی آفریقا گفت: ما نمی‌توانیم روابط خود را با رژیم آپارتاید اسرائیل عادی سازیم، در حالی که این رژیم دائماً حقوق بشر فلسطینیان را نقض می‌کند، غیرنظامیان بی‌گناه را زندانی و شکنجه می‌کند و بدون آن که مجازات […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از رایزنی فرهنگی در آفریقای جنوبی، این عضو کنگره ملی آفریقا گفت: ما نمی‌توانیم روابط خود را با رژیم آپارتاید اسرائیل عادی سازیم، در حالی که این رژیم دائماً حقوق بشر فلسطینیان را نقض می‌کند، غیرنظامیان بی‌گناه را زندانی و شکنجه می‌کند و بدون آن که مجازات شود، قوانین بین‌المللی را از چندین جهت نقض می‌کند.ما از این درخواست حمایت می‌کنیم، چون روند اعطای عضویت ناظر به اسرائیل به طور مخربی ناقص بود و موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به صورت یکجانبه و بدون مشورت با کشورهای عضو و یا اعضای اجرایی اتحادیه آفریقا چنین اقدامی انجام داد.

اینکوسی ماندلا گفت: «غیرقابل تصور» است که خود آفریقا، قربانی قرن‌ها اشغال، فرمانبرداری و ظلم، بتواند ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم آپارتاید اسرائیل و انکار حقوق بشر اساسی فلسطینی‌ها و همچنین گسترش مستمر شهرک سازی های غیرقانونی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بپذیرد.

او گفت: ما از آفریقایی‌ها در سرتاسر قاره و سرزمین‌های یهودی نشین می‌خواهیم تا در اعتراض به اعطای جایگاه ناظر به رژیم آپارتاید اسرائیل در اتحادیه آفریقا اعتراض کنند. ما باید از تصمیم یکجانبه برای اعطای جایگاه ناظر به این رژیم تبری جوییم.

ما از پاندور، وزیر روابط و همکاری‌های بین المللی، می‌خواهیم که با توجه به ناسازگاری رژیم آپارتاید اسرائیل در پذیرش یک روند صلح واقعی، تمام روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کرده و سفیر آن را بازگرداند. ما از دیگران در جنبش جهانی ضد آپارتاید در حمایت از مبارزه عادلانه خود انتظار بیشتری داشتیم.

اینکوسی ماندلا همچنین گفت، اتباع آفریقای جنوبی که به خدمت در نیروی دفاعی اسرائیل ادامه می‌دهند، باید به دلیل جنایات جنگی و نقض قانون کمک‌های نظامی خارجی آفریقای جنوبی محاکمه شوند.

اینکوسی ماندلا گفت: آنها هر روز به نقض فاحش حقوق بشر علیه غیرنظامیان فلسطینی در پست‌های بازرسی متهم هستند.

او گفت: نباید توجیه کنیم که ما دلالان صلح صادق و بی طرف هستیم. این موضع‌گیری‌ها از آپاراتچیک‌های آپارتایدی نظام قدیمی در دولت آفریقای جنوبی می‌آیند که همچنان در خدمت منافع اربابان قدیمی خود و رژیم آپارتاید اسرائیل هستند.

آفریقای جنوبی و سایر کشورها به تصمیم فکی مبنی بر اعطای جایگاه ناظر به اسرائیل در این قاره اعتراض کرده بودند.

[ad_2]

منبع