معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از آمادگی برای استقرار آهن‌فروشان در شهرک صنوف خبر داد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدامیر سامع با بیان اینکه صنوف مرتبط با صنعت ساختمان و مزاحم شغلی در شهرک صنوف ساماندهی می‌شود، اظهار کرد: آهن‌فروشان و در و پنجره‌سازان از جمله این صنوف هستند اقداماتی در گذشته انجام شده بود ولی هنوز فضا برای استقرار آنها در شهرک صنوف فراهم نبود.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه اصلی گاز ورودی شهرک، ارتباط آن با جاده قدیم تهران و بلوار ورودی، آسفالت،‌ شبکه معابر و بحث برق از جمله نیازهای شهرک بود.

سامع با بیان اینکه اکنون آمادگی وجود دارد که صنف آهن‌آلات در این شهرمستقر شوند، گفت: به آهن‌فروشان اطلاع‌رسانی شده زیرا در هنگام تخلیه بار سبب سد معبر می‌شوند یا مزاحمت شغلی برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون برق ۶۰ تا ۷۰ واحد صنفی آماده است که برای تحویل کنتور برق به شرکت توزیع نیروی برق معرفی می‌شوند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اخطارهایی به آهن‌فروشان داده شده و فرصت اخطارها نیز به پایان رسیده لذا از کسبه درخواست داریم در شهرک صنوف مستقر شوند.

سامع با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای استقرار صنوف دیگر در شهرک صنوف، گفت: پس از اینکه آهن‌فروشان ساماندهی شوند استقرار در و پنجره‌سازان در شهرک در دستور کار قرار می‌گیرد زیرا واحدهای کوچکی برای کسب و کار دارند و آلودگی صوتی و مزاحمت برای افراد پیاده‌ و مجاوران به وجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: به مرور اصناف دیگری که مرتبط با صنعت ساختمان هستند در شهرک صنوف ساماندهی می‌شوند و ظرفیت کافی برای این امر در شهرک صنوف قم وجود دارد.