قم- فرماندار قم از آموزش و پرورش استان خواست تا علاوه بر سه هزار کلاس آماده شده، هزار کلاس دیگر را برای اسکان زائران در قم آماده کند.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عباس ذاکریان شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته ستاد اسکان زائرین که در فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در روز اول فروردین ماه شاهد حجم زیادی از مسافران بودیم به گونه‌ای که ظرفیت تمامی مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی تکمیل شده بود.

فرماندار قم با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قم سه هزار کلاس درس را برای اسکان نوروزی تجهیز کرده اظهار داشت: توقع این بوده از آنجایی که سال ۹۸ تعداد ۶ هزار کلاس درس برای اسکان زائران آماده سازی شده بود امسال نیز این میزان را در اختیار داشتیم.

وی بیان داشت: از آموزش و پرورش درخواست می‌شود تا هزار کلاس درس دیگر را برای اسکان زائران نورزوی در قم آماده سازی کنند که پتو و موکت آن نیز توسط دستگاه‌هایی همانند هلال احمر تامین می‌شود.

ذاکریان گفت: با توجه به سرد بودن هوا در شب‌ها زائران نباید در فضای آزاد پارک‌ها و بوستان‌ها مستقر شوند و ما در این زمینه مسئولیت داریم و باید همه امکانات استان در راستای تامین فضای مسقف بسیج شود.

فرماندار قم ادامه داد: با توجه به بیماری کرونا برخی‌ها هنوز احتیاط می‌کنند و سفر نمی آیند؛ اما حجم ترددها و انعکاس آن در رسانه ملی ممکن است مردم را به سفر ترغیب کند؛ از این رو باید آمادگی لازم برای حضور زائران را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و حسینیه‌های سطح شهر دارای امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای اسکان دارند که باید از آن حداکثر استفاده را کرد هر چند که ممکن است این امکانات مورد نیاز قرار نگیرد اما می‌بایست پیش بینی‌های لازم صورت پذیرد.

[ad_2]

منبع