×
×

آیت الله عمید زنجانی اخلاق همراه با کرامت داشت

  • کد نوشته: 38975
  • استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت الله عمید زنجانی همیشه اخلاق همراه با کرامت و احترام داشت و در برخورد با اشخاص، بسیار محترمانه و بزرگوارانه عمل می‌کرد.
    آیت الله عمید زنجانی اخلاق همراه با کرامت داشت
  • به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام ابراهیم موسی زاده استاد حوزه علمیه قم در همایش دهمین سالگرد رحلت آیت الله عباسعلی عمید زنجانی که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم برگزار شد با اشاره به برخی از ویژگی‌های آیت الله عمید زنجانی ابراز داشت: ایشان اخلاق همراه با کرامت و احترام داشت و در برخورد با اشخاص، بسیار محترمانه و بزرگوارانه عمل می‌کرد و از انتقادات و نظریه‌های افراد مختلف استقبال می‌کرد ولو اینکه با آن اشخاص میانه فکری و علمی نداشته باشد.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان خاطراتی از بیماری آیت الله عمید زنجانی، اظهار داشت: ایشان حتی با وضعیت سخت بیماری خود، تمام تلاش و کوشش خود را برای تحصیل علمی و نگارش آثار و مقالات متعدد به کار بست و به نحو احسن از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.

    وی اولین شارح قانون اساسی را آیت الله عمید زنجانی دانست و افزود: کتاب مبانی فقهی کلیات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اثری بود که آیت الله عمید زنجانی در این زمینه نگاشت و قانون اساسی را شرح داد.

    حجت الاسلام موسی زاده نگاه آیت الله عمید زنجانی به فقه سیاسی را بسیار جالب دانست و گفت: عصاره نظریه ایشان این بود که وی تمام احکام را سیاسی می‌دانست و معتقد بود از اول باب طهارت تا باب دیات همه فقه سیاسی است و تربیت فقه سیاسی را از اصول می‌دانست و ادبیات خود را با ادبیاتی بسیار روشن بیان می‌کرد.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: آیت الله عمید زنجانی معتقد بود که نباید با نام نوآوری، فقه را زیرورو کنیم و ایشان همیشه به حوزه علمیه ارادت و دلبستگی خاصی داشت و همیشه این را می‌گفت که من هیچ مطالبی از دانشگاهی ندارم و هر چه بیان می‌کنم و به زبانم جاری می‌شود همه از مطالب و آموزه‌های حوزوی و با بیان دانشگاهی است.

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید