×
×

آیت الله مکارم: حضور ایران در عراق و سوریه “مزاحمت” برای آمریکاست

  • کد نوشته: 6270
  • مرجع تقلید شیعیان گفت: حضور ایران در عراق و سوریه مزاحمت برای آمریکا است چرا که آمریکا می‌خواهد در منطقه حاکم شود.

    آیت الله مکارم: حضور ایران در عراق و سوریه “مزاحمت” برای آمریکاست
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با ابراز خرسندی از امنیت حاکم در کشور اظهار داشت: برخی حوادث که در ماه‌های گذشته در گوشه و کنار کشور رخ داد مانع از بین رفتن امنیت کل کشور نشده است.

    وی بابیان این موضوع که بالا بودن تعداد مراسم و اجتماعات مردمی کار امنیت در کشور را سخت کرده است، افزود: وجود عوامل تهدیدکننده فراوان در داخل و خارج از کشور و همچنین اجتماعات بالای مذهبی در کشور ما بالابردن ضریب امنیت در کشور را سخت کرده و البته امنیت حاکم بر این اجتماعات در کشور نشان‌دهنده ارزش فعالیت دستگاه‌های امنیتی را نشان می‌دهد.

    استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به خطوط قرمز حاکم بر ایران تصریح کرد: ما برخلاف بسیاری از کشورها خطوط قرمزی داریم که با توجه به این خطوط قرمز، حفظ امنیت در کشور مشکل شده و نیز یکی از سختی‌های کار دستگاه‌های امنیتی در کشور ماست که باید ارزش آن دیده شود.

    وی با گلایه از گروه‌هایی که بدون در نظر گرفتن مصلحت کشور اصرار بر شکستن خطوط قرمز کشور را دارند، خاطرنشان کرد: این گروه با خواندن حلال و حرام قصد شکستن این خطوط قرمز را دارند و متأسفانه ما این حرف‌ها را گاهی از زبان مسئولان رده دوم و سوم کشوری نیز می‌شنویم.

    آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر پذیرش نظام جمهوری اسلامی در کنار همه خطوط قرمز آن گفت: هدف اصلی توجه افراد ناتوان و عاجز به بحث تحریم‌ها نبودن راه دیگری برای غلبه به کشور است که در صورت پیروزی بر این موضوع، حربه از دست دشمنان گرفته و خلع سلاح می‌شوند.

    وی موقعیت کشور ایران در منطقه را موقعیت اول دانست و بیان کرد: امروز بی‌تردید موقعیت اول منطقه ایران است و همه کشورها روی آن حساب می‌کنند، آمریکا به همین علت هدف اصلی خود را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داده و با ایستادگی ایران در منطقه مواجه شده و باید بداند ایران هرگز به این کشور باج نخواهد داد.

    آیت‌الله مکارم شیرازی بر لزوم هوشیاری جامعه اسلامی در عصر حاضر تأکید کرد و افزود: امروز اتحاد مهم‌ترین مسئله است و نباید اختلاف در کوچک‌ترین مسائل ایجاد شود و باید به‌جای در مقابل هم ایستادن در کنار هم باشیم.

    مرجع تقلید شیعیان به توطئه دشمنان برای سستی اصل نظام اشاره کرد و گفت: امروز عظمت جامعه اسلامی در چشم دشمنان بزرگ‌ شده است، هر روز مقامات آمریکایی درباره نظام جمهوری اسلامی سخنی می‌گویند و این نشان از این است که جایگاه و قدرت نظام اسلامی ایران مزاحم آن‌ها شده است.

    وی موقعیت‌شناسی را ضرورت امروز جامعه برشمرد و افزود: باید کشورهای اسلامی در کنار هم باشند همان‌طور که ایران با حضور در کنار عراق توانستند مشکلی که بود را حل کنند، و اگر در سوریه حضور پیدا نمی‌کرد امروز شرایط در این کشور به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد در واقع حضور ایران در عراق و سوریه مزاحمت برای آمریکا است چرا که آمریکا می‌خواهد در منطقه حاکم شود.

    مرجع تقلید شیعیان در رابطه با لزوم ایجاد امنیت در فضاهای مختلف نیز تأکید کرد: ناامنی‌های فیزیکی تقریباً از بین رفته است و امروز باید به ناامنی در فضای مجازی بیشتر توجه شود.

    آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: راه‌اندازی این شبکه ضرورت دارد و با آغاز به کار آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما سال‌هاست که پشت گوش انداخته‌شده و امیدواریم که مسئولان مصالح جمعیت را فدای درآمد کنند و اقدام به راه‌اندازی این شبکه کنند.

    مرجع تقلید شیعیان به مظاهر فضای خصوصی در فقه نیز اشاره کرد و گفت: برخی فضای داخل اتومبیل را فضای خصوصی به شمار می‌آورند ازنظر فقهی اگر چیزی آشکار و عیان باشد فضای خصوصی نیست و فضای اتومبیل هم از همین دسته است.

    وی ادامه داد: این مثل آن است که خانه‌ای شیشه‌ای ساخته شود، درحالی‌که فضای شخصی و خصوصی به معنای داشتن حدود و حریم و به‌دور از چشم است و هر فضای اگر در دید مردم باشد دیگر خصوصی به‌حساب نمی‌آید.

    آیت‌الله مکارم شیرازی این سخنان را غرض‌ورزی برشمرد و تصریح کرد: مسائل فقهی در این زمینه بسیار روشن و شفاف است، کسانی هم که آن را مطرح می‌کنند به‌خوبی از حکم فقهی اطلاع دارند، اما برای خواسته‌های و مطامع خود و برای شکستن قبح این مسائل آن را مطرح می‌کنند.

    استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم دقت در برخورد با این‌گونه گفته‌ها تأکید کرد و گفت: در برخورد با این‌گونه مسائل باید دقت کرد که به خشونت متهم نشویم و درعین‌حال به‌صورت قانونی از رواج این مسائل که قبح مسائل خلاف شرع و قانون را می‌شکنند برخورد کنیم.

    وی ارتکاب به گناه آشکار را دو گناه برشمرد و افزود: آشکار‌بودن گناه علاوه بر خود گناه که سبب از بین‌بردن قبح آن می‌شود بر معصیت آن می‌افزاید، در این‌گونه مواقع لازم است که همه دستگاه‌های برای رواج اخلاق و امنیت گام بردارند.

    آیت‌الله مکارم شیرازی لزوم این همراهی در ایجاد اخلاق و امنیت را در استان قم بااهمیت‌تر از سایر استان‌ها دانست و افزود: قم پایتخت جهان تشیع بوده و یک جهان شهر و حرم اهل‌بیت(س) است و تأمین امنیت و اخلاق در آن ضرورت بیشتری دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.