به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از سرویس تفکر دینی پایگاه ۵۹۸، سوگواران حسینی همنوا با آخرین مناجات های عاشقانه دشت کربلا در شب عاشورا، ندای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان هست ، مکن ای صبح طلوع ‘ را سردادند. مراسم احیای عاشورایی با سخنرانی حجت الاسلام علی قسمتی و عزاداری شهادت […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از سرویس تفکر دینی پایگاه ۵۹۸، سوگواران حسینی همنوا با آخرین مناجات های عاشقانه دشت کربلا در شب عاشورا، ندای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان هست ، مکن ای صبح طلوع ‘ را سردادند.

مراسم احیای عاشورایی با سخنرانی حجت الاسلام علی قسمتی و عزاداری شهادت امام حسین (ع) با نوای مداحان اهل بیت(ع) تا اذان صبح در حرم حضرت معصومه(س) ادامه داشت.

علاوه بر این علاوه بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، در بعضی بقاع متبرکه من جمله مرقد مطهر علی ابن بابویه(ع) مراسم احیای عاشورایی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایرنا یکی از سنت های حسنه که بر آن اهتمام شده احیای قرآنی شب عاشورا هست که ثواب بسیار بسیاری برای آن در روایات بیان شده و بر همین اساس چند سال هست که در حرم حضرت معصومه(س) و بعضی بقاع شاخص استان شهر قم احیای قرآنی عاشورا برگزار می گردد.

در روایات بیان شده هست که احیای شب عاشورا برابر با هفتاد سال عبادت فرشتگان هست.