×
×

آیت‌الله حسینی بوشهری:
ابتکار در فراهم‌سازی آسایش و آرامش شهروندان، از وظایف اصلی فرمانداری قم است

  • کد نوشته: 78301
  • رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فرمانداری قم باید بر اتمام و به سرانجام رساندن کارهای گذشته همت کند و با سخت کوشی، خلاقیت و ابتکار زمینه آسایش و آرامش شهروندان را فراهم سازد.

    ابتکار در فراهم‌سازی آسایش و آرامش شهروندان، از وظایف اصلی فرمانداری قم است
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، سرپرست فرمانداری قم با همکارانشان با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کردند.

     

    در ابتدای این دیدار عباس ذاکریان، سرپرست جدید فرمانداری قم، گزارشی از اقدامات فرمانداری در ایام عید نوروز ارائه کرد.

     

    در ادامه رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش مردم در جمهوری اسلامی را تأثیرگذار توصیف کرد و با تأکید بر لزوم افزایش رضایت عمومی مردم بیان کرد: عنایات الهی، توجهات اهل بیت علیهم السلام و حضرت رهبری از مزیت‌های انقلاب اسلامی هستند اما آن نعمتی که گاهاً مورد غفلت قرار می‌گیرد، مردم نجیب ما هستند. اعتماد مردم سرمایه اجتماعی انقلاب است.

     

    وی با بیان اینکه مردم در مقبولیت نظام نقش کلیدی دارند، عنوان کرد: این بدان معناست که عنصر رضایت‌مندی باید در جامعه رشد پیدا کند. علیرغم اقدامات مثبتی که در حیطه اقتصادی صورت پذیرفته است، از جمله افزایش فروش نفت و آزاد شدن برخی از پول‌های بلوکه شده، هنوز حالت نارضایتی در فضای عمومی جامعه مرتفع نشده است.

     

    عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به امور مؤثر در افزایش رضایت عمومی مردم، اظهار کرد: خدمت صادقانه از جمله موارد افزایش دهنده رضایت عمومی در سطح جامعه است؛ پول همه مشکلات را حل نمی‌کند؛ مردم باید احساس کنند که مسئولین با آن‌ها همدل هستند؛ البته بودجه در جایگاه خود نقش مهمی دارد و اینگونه نیست که همه کارها را بتوان با گفتار درمانی علاج کرد.

     

    وی ادامه داد: مردم سفره خود را نگاه می‌کنند و به همین دلیل است که با وجود اخبار مثبت اقتصادی که این روزها می‌شنویم همچنان مردم از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی نیستند. در کشور معضلات و سوء تدبیرهایی وجود داشته و دارد. چه بسا افرادی در موقعیتی هستند که فاقد توانایی لازم نسبت به آن هستند.

     

    آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: در چینش نیرو باید دقت کرد؛ علاوه بر تعهد و تخصص باید ذوق، سلیقه و عشق به کار وجود داشته باشد تا موجبات تحول و پیشرفت فراهم گردد. در غیر این صورت افراد بازدهی لازم را نخواهند داشت.

     

    وی با اشاره به نقش کلیدی تولید در شکوفایی کشور، ابراز کرد: تولید سنگ بنای اداره کشور است که علاوه بر بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن افزایش رضایت مندی عمومی، وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور را نیز بهبود می‌بخشد. بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارند.

     

    امام جمعه موقت قم در پایان ضمن آرزوی توفیق برای سرپرست جدید فرمانداری قم و همکارانشان، خاطرنشان کرد: فرمانداری باید بر اتمام و به سرانجام رساندن کارهای گذشته همت کند و با سخت کوشی، خلاقیت و ابتکار زمینه آسایش و آرامش شهروندان را فراهم سازد و در ایجاد هماهنگی سرعت عمل مثال زدنی به خرج دهد. از دیگر وظایف مهم فرمانداری نظارت مداوم بر بازار است. نباید عده‌ای دنیا طلب سوء استفاده کرده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند.

     

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.