اجتماع باشکوه علما، اساتید، طلاب، دانشجویان و مردم انقلابی و ولایتمدار شهر مقدس قم در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی و حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت روز یکشنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه به نقل از ایرنا . دراین اجتماع حماسی ، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در حمایت از مقام منیع ولایت و سردادن شعارهایی چون “شعار ملت ما شعار رهبر ما شعار حوزه ما مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر انگلیس”،”مرگ بر اسرائیل” و “ننگ خدا بر دولت فرانسه” اقدام موهن این نشریه گستاخ فرانسوی را محکوم و با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

در این تجمع باشکوه علاوه برحضور اقشار مختلف مردم آیات علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرتضی مقتدایی عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ، شماری از اساتید حوزوی و مسئولان استان حضور داشتند.

آزادی بیان درغرب دروغ است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری دراین اجتماع باشکوه گفت: اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در قالب یک رسانه کوچک آنچنان مهم نیست، آنچه مهم‌تر است حمایت دولت فرانسه از بروز چنین اتفاقاتی و توهین به ارزش‌های دیگر کشورهاست.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: غرب توهین به مقدسات دیگران را آزادی بیان دانسته و درقالب این شعار دروغین به قرآن کریم، پیامبرگرامی اسلام (ص)‌ و مقام‌ معظم رهبری که رزمنده قبل و بعد از انقلاب است اهانت می‌کند.

وی با تاکید بر شعار دروغین آزادی بیان درکشورهایی مانند فرانسه، گفت: آزادی بیان غرب دروغ است، نوعی از آزادی بیان در اروپا وجود دارد که کسی جرات انتقاد از هلوکاست را ندارد در حالی که این قبیل از کشورها به نام آزادی بیان به اعتقادات میلیون‌ها نفر توهین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این نشریه کوچک در آستانه تعطیلی کوچک‌تر از این است که این حجم از مردم بخاطر آن تجمع کنند، خاطرنشان کرد: ما با مبانی و ریشه‌های این اقدامات کار داریم، سخن اینجاست که امروز تمام ایمان که مصداق آن جمهوری اسلامی ایران است به مصاف تمام استکبار جهانی رفته‌است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مقابله بین انقلاب اسلامی و دنیای استکبار، ادامه داد: سخن امروز از اتحادیه اروپایی است که در مناسبات و موضع‌گیری‌ها مانند مستعمره آمریکا عمل می‌کند.

وی جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: جنگ فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی از مولفه‌های این شکل از جنگ هستند که سابقه در صدر اسلام داشته است.

خاتمی افزود: حوادث اخیر کشور اغتشاش و فتنه بود و نشانه‌هایی از اعتراضی که دردهای مردم را بیان کند در آن دیده نمی‌شد، اعتراض طبق قانون اساسی در کشور ما آزاد است و هرکس بخواهد این اغتشاشات را اعتراضات بنامد، اغتشاش دیگری کرده‌است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از توهین به مقدسات و آتش زدن قرآن، مساجد و حسینیه‌ها در قالب اغتشاشات اخیر، بیان داشت: آیا در کشورهایی اروپایی که حامی اغتشاش‌گران در ایران هستند نیز در اعتراضات انجیل و تورات را آتش می‌زنند و یا به کلیساها یورش می‌برند؟
وی همچنین تاکید کرد: دنیا بداند اگر دین ، اسلام و تشیع در این کشور به خطر بیفتد این جمعیت در دفاع از مقدسات و ارزش های خود جان خود را فدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران تا آخرین قطره خون در راه انقلاب اسلامی ایستاده و از آن عقب نشینی نخواهند کرد، تاکید کرد: پیام این حضور پرشور مردم در این تجمع باعظمت این است که ملت از اهداف و آرمان‌های والای خود دست بر نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به نمونه‌هایی از شبهات و جنگ ترکیبی دشمنان اسلام از همان دوران ابتدایی بعثت نبی مکرم(ص)، گفت: دشمن امروز توان خود را بر جنگ ترکیبی متمرکز کرده و بوسیله آن به مصاف جمهوری اسلامی آمده‌است.