[ad_1] سیامک محبی در گفت وگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل گرما شیوع بیماری کرونا در مناطق ییلاقی قم با رشد سفرهای مردم نگران کننده است و ما ساز و کاری برای مصون ماندن این مناطق نداریم. وی افزود: هنوز در قم به شرایط مطلوبی نرسیده‌ایم و ۵۰ درصد مردم با […]

[ad_1]

سیامک محبی در گفت وگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل گرما شیوع بیماری کرونا در مناطق ییلاقی قم با رشد سفرهای مردم نگران کننده است و ما ساز و کاری برای مصون ماندن این مناطق نداریم.

وی افزود: هنوز در قم به شرایط مطلوبی نرسیده‌ایم و ۵۰ درصد مردم با عوامل بیماری زای کووید ۱۹ روبرو شدند، هم چنان در معرض خطر ابتلاء هستیم و این بیماری در روزهای اخیر رو به افزایش است.

درگیری ۱۷ مادر باردار با کرونا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگیری مادارن باردار با بیماری کرونا، گفت: ما مراحل غربالگری نوبت اول و دوم را به طور کامل اجرا کردیم و اکنون قرار است غربالگری نوبت سوم را برای افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و درگیر با بیماری زمینه‌ای مانند دیابت و قلبی را اجرا کنیم.

وی افزود: ۱۷ مادر باردار در قم درگیر بیماری کرونا بودند در حالی که بسیاری ازمردم فکر می‌کنند این بیماری تمام شده و ما در شرایط عادی هستیم در حالی که برخی افراد مشکوک به کرونا در برابر بستری شدن در مراکز درمانی استان مقاومت می‌کنند.

محبی با بیان اینکه تاکنون ۷۱۶ نمونه آزمایش از زندان‌های استان قم گرفته شده است، گفت: برای ما شناسایی و پیگیری افراد ناقل اهمیت دارد؛ در برخی موارد با یک فرد ناقل در یک خانواده همه اعضای خانواده درگیر خواهند شد.

[ad_2]