×
×

احیای اربعین توان دارد عامل بزرگی برای محافظت دستاوردهای الهی باشد

  • کد نوشته: 12206
  • حجت الاسلام مهدی عدالتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب، در مورد اینکه پاسداشت اربعین به عنوان عاملی با اهمیت در سازماندهی جامعه به سوی سعادت چه تاثیری دارد، اظهار کرد: تکریم مناسبت‌هایی که مربوط به شخصیت‌های الهی، اغراض و برنامه‌های کاملی که آن‌ها برای رشد انسان‌ها داشتند، حاکی […]

    احیای اربعین توان دارد عامل بزرگی برای محافظت دستاوردهای الهی باشد
  • احیای اربعین می‌تواند عامل بزرگی برای محافظت دستاوردهای الهی باشدحجت الاسلام مهدی عدالتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب، در مورد اینکه پاسداشت اربعین به عنوان عاملی با اهمیت در سازماندهی جامعه به سوی سعادت چه تاثیری دارد، اظهار کرد: تکریم مناسبت‌هایی که مربوط به شخصیت‌های الهی، اغراض و برنامه‌های کاملی که آن‌ها برای رشد انسان‌ها داشتند، حاکی رسالت، اغراض و برنامه‌های اولیای خداوند هست؛ طبیعتا این ارزش‌ها با تکریم در جامعه جلوه می‌کند و مثل تابلویی که مقابل چشم های اشخاص هست، آن ارزش‌ها را بزرگ و روشن می‌کند و اولیای خداوند می‌توانند خط سعادت را به انسان‌ها نمایش دهند.

    وی با بیان اینکه یادآوری مناسبت‌های با اهمیت که مربوط با اولیای خداوند هست، مثل تابلوها مسیر زندگی را برای ما روشن می‌کنند، اضافه کرد: روز اربعین به سبب رسالت بسیار با اهمیت در محافظت دستاوردهای کربلاست که پاس داشته می گردد.

    این استاد حوزه علمیه در مورد وجود کارکردهای اربعین، عنوان نمود: تکریم اربعین حجم بسیار بسیاری دارد که آن حجم را ما باید احیا نماییم. پرورش روح انسان‌ها بویژه جوانان که بسیار با استعداد هستند، دین مداری و تبعیت از رهبران دینی، غیرت دینی داشتن و محافظت دستاوردها و الگو گرفتن از بزرگان از موضوعاتی هست که در اربعین زنده می‌شود.

    وی بیان کرد: در حقیقت تکریم اربعین موجب می‌شود کسانی که از ارزش‌ها دور شدند، بازگردند و کسانی که در مسیر هستند، ماندگاری شان تثبیت گردد. در حقیقت شکوفایی ولایت و محبت اهل بیت(ع) ظرفیت‌های بسیاری را در برمی‌گیرد و کسانی که دست اندرکار تجلیل و احیای از مراسم اربعین هستند، می‌توانند از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را دارا باشند.

    عدالتیان در مورد ابعاد گسترده پیاده‌روی اربعین تصریح نمود: این نهضت شگرف آثار و برکات بسیار بسیاری را بر جای گذاشته هست؛ اثرات آن در ابتدا نشان عظمت اهل بیت(ع) و قدرت جذب آن‌ها نسبت به انسان‌هاست و دنیا را شگفت زده کرده که جاذبه اهل بیت(ع) در میان مسلمین و نیز در دنیا چقدر شگرف هست.

    اربعین؛ یک اعتکاف مذهبی با ارزش برای خودسازی هست

    این استاد حوزه علمیه بیان کرد: نکته‌ای که در پیاده‌روی اربعین جلوه خاصی دارد، این هست که پیامبر(ص) به مسلمان‌ها تصریح کردند که «بعد از من دو یادگار با اهمیت قرآن و عترت را باقی می‌گذارم که باید قدر آن را بدانید و تا وقتی که با قرآن و عترت باشید، هرگز ضاله نمی‌شوید و دشمن‌ها نمی‌توانند بر شما برنده شوند». این راهپیمایی شگرف اربعین موجب می‌شود که قرآن و عترت به دنیا معرفی گردد و دنیا قرآن را زیادتر بشناسد چراکه کتاب آسمانی‌ اسلام، قرآن هست و همه اسم آن را شنیده اند اما مردم دنیا نسبت به عترت شناخت کافی ندارند.

    عدالتیان اظهار کرد: در زمان ظهور حضرت، وی خودشان را به اسم جدشان، امام حسین(ع)، معرفی می‌کنند و می‌گویند «مردم عالم جد من حسین(ع) است» و همیشه این سؤال برای مردم وجود داشت که وقتی امام زمان(عج) حضور کنند و بگویند جد من حسین(ع) هست، مردم حسین(ع) را نمی‌شناسند اما به لطف خداوند در این سال‌ها می‌بینیم که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش می‌آید که این حرکت خود جوش مردمی ادامه یافته و زمینه‌سازی می‌شود که همه جهان امام حسین(ع) را بشناسند. وقتی که امام زمان(عج) هم ظهور و خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی کنند، همه وی را می‌شناسند. وی در ظهور خود خواهد اظهار کرد «من فرزند حسین(ع) هستم و راه وی را ادامه می‌دهم»؛ بنابراین اربعین بشارتی هست برای نزدیک شدن ظهور اگر چه نمی‌توان زمانی را معین کرد اما امیدواری‌ها زیادتر می‌شود و انشاءالله با این حرکت خود جوش مردم، ظهور آقا امام زمان(عج) فرا برسد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.