قم- معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۲۶ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی در دور نخست سفرهای رییس جمهور به استانهای کشو خبر داد.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، صادق ستاری فرد پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح ۴ طرح آموزشی و فرهنگی استان قم اظهار داشت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش حمایت‌های جامعه خیرین مدرسه ساز از این بخش بودیم؛ به گونه‌ای که کمک‌های صورت گرفته از سوی خیرین در راستای احداث واحدهای آموزشی در کشور بیش از ۸ برابر شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست دولت در راستای توزیع عادلانه سرانه فضاهای آموزشی و تربیتی ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۲۱۰۰ فضای آموزشی در استان‌های مختلف کشور در دست اجرا است و در دور نخست سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌های کشور نیز ۲۶ هزار میلیارد تومان به منظور تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: فراهم آوردن زیر ساخت‌های مورد نیاز آموزشی و نیز توجه به عدالت آموزشی از جمله موارد تاکید شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش این موضوعات دنبال می‌شود.

استاندار قم نیز در این مراسم بیان داشت: امیدواریم در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم اعتبارات مناسبی در حوزه‌هایی که مغفول واقع شده از جمله بخش‌های فرهنگی و آموزشی اختصاص یابد.

استان قم در حوزه‌های آموزشی عقب ماندگی‌هایی دارد

سید محمد تقی شاهچراغی ابراز داشت: امروز توسعه استان قم شتاب خوبی یافته اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و اقدامات زیادی بر زمین مانده است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید قدر فرصت خدمتگزاری به مردم را بدانند بیان داشت: در استان قم در حوزه‌های آموزشی عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید با سرعت پروژه‌های آموزشی تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

استاندار قم ابراز امیدواری کرد با افتتاح مدراس بیشتر تا پایان سا ل، جاری تراکم جمعیت دانش آموزان در برخی از مدارس استان قم کمتر شود تا فضا برای تحصیل بهتر دانش آموزان مهیا تر باشد.

[ad_2]

منبع