[ad_1] به گزارش خبرگزاری آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری که در آئین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) پخش شد، فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران و همچنین جامعه الزهرا را از توفیقات و برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: کادرسازی در اسلام بسیار مهم است و کسانی که فقه […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری که در آئین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) پخش شد، فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران و همچنین جامعه الزهرا را از توفیقات و برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: کادرسازی در اسلام بسیار مهم است و کسانی که فقه آموزش می‌بینند باید ادامه دهنده مسیر پیامبران باشند.

این مرجع تقلید افزود: در هر شهر و روستا و مملکتی باید عده‌ای به تحصیل فقه در دین بپردازند و بعد از اینکه فقیه شدند برگردند به محله خودشان تا اینکه همه مردم در مسیر اسلام گام بردارند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام عنایت ویژه ای به طلاب علوم دینی دارد گفت: این راه شیخ طوسی‌ها و علمای بزرگ ماست، کسانی که می‌خواهند این راه را طی کنند باید چند مسئله را در نظر بگیرند اول اخلاص است که به عمل ارزش و نتیجه می‌دهد.

وی افزود: طلاب علوم دینی نباید به سطوح پایین علمی قناعت کنند و اوج و قله علم را در نظر بگیرند و با اراده به سمت آن گام بردارند چراکه انسان با همت بلند به مراتب بالا می‌رسد.

آیت الله نوری همدانی ادبیات را از مباحث پایه‌ای و بسیار مهم دانست و افزود کسی که در راه علم وارد می‌شود و می‌خواهد پیشرفت کند باید قلم و ادبیات بسیار خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تعبد و تهجد طلاب علوم دینی و ارتباط خاص آنها با خداوند گفت: باید این فرد از معنویت و اخلاص و ارتباط با خدا خیلی در سطح بالا باشد، خداوند خودش در قرآن فرموده است که کسی که در راه ما جهاد کند ما خودمان به او کمک می‌کنیم و او را هدایت می‌کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه طلاب باید در اخلاق و برخورد با مردم رفتار شایسته ای داشته باشند گفت: هرچقدر علم فرد بیشتر باشد تواضعش در برابر مردم بیشتر است همانطور که پیامبر خدا رئوف و مهربان بودند.

آیت الله نوری همدانی زمان شناسی را یکی از ضروریات طلاب علوم دینی بیان کرد و افزود: این مدارس و فرصت‌هایی که برای حوزه‌ها به وجود آمده نتیجه تلاش‌های امام (ر) و رهبر معظم انقلاب است و طلاب باید در هر دوره‌ای زندگی می‌کنند آن زمان را بشناسند و مردم را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به نقش مؤثر و مفید طلاب خواهر در عرصه‌های پژوهشی حوزه گفت: ما طلبه‌ها کارمان همه‌اش در پرتوی عنایت امام عصر است و طلاب شاگران امام عصر هستیم که راه را هموار می‌کنیم که روزی آن حضرت ظهور خواهد کرد.

[ad_2]