[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در نشست «طلبگی در سایه‌سار نهج‌البلاغه» که به صورت برخط برگزار شد، با بیان اینکه نهج‌البلاغه باید در سبد اخلاقی و معنوی حوزویان جایگاه نخست بعد از قرآن را داشته باشد، افزود: بزرگان ما توصیه کرده‌اند که با نهج‌البلاغه زیست و زندگی کنید. وی با […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در نشست «طلبگی در سایه‌سار نهج‌البلاغه» که به صورت برخط برگزار شد، با بیان اینکه نهج‌البلاغه باید در سبد اخلاقی و معنوی حوزویان جایگاه نخست بعد از قرآن را داشته باشد، افزود: بزرگان ما توصیه کرده‌اند که با نهج‌البلاغه زیست و زندگی کنید.

وی با بیان اینکه اخلاق در نهج‌البلاغه از یکسو با معرفت و از سوی دیگر با یک هنر بسیار جذاب و فصاحت و بلاغت بی‌نظیر گره خورده است، افزود: اخلاق در نهج‌البلاغه بر معارف ناب استوار است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه توحید عمیق و ژرف بر هنر و فصاحت فوق‌العاده تکیه زده است، تصریح کرد: بازگشت ما به نهج‌البلاغه می‌تواند برای ما دنیای جدیدی رقم بزند و بشر امروز نیز نیازمند افق‌های جذاب و زیبا و ارزشمندی است که آن را در این کتاب می‌تواند بیابد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب خواهر باید پیشگام در تبیین و ترویج نهج‌البلاغه باشند، افزود: بانوان طلبه باید علاوه بر اینکه از این کتاب ارزشمند بهره علمی و زیستی می‌برند، آن را برای جهان جدید و همه جامعه نیز ترسیم کنند.

آیت الله اعرافی ترجمه‌ها، اقتباسات و منتخب‌های نهج‌البلاغه را از دیگر اقدامات حوزه دانست و اظهار داشت: نهج‌البلاغه تاکنون به ۲۰ زبان ترجمه شده است، همچنین معجم‌ها، نرم‌افزارها و دانشنامه‌های مرتبط با نهج‌البلاغه تولید شده و این کتاب شریف به صورت نظم در آمده است.

وی با اشاره به ضرورت رشته‌سازی در مورد کتاب نهج‌البلاغه افزود: در درختواره حوزه به مقوله حدیث و به ویژه نهج‌البلاغه اهتمام شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد و در این زمینه اقدامات مناسبی به انجام برساند.

وی با بیان اینکه تصویر جامع از سبک زندگی ایمانی را در کتبی غیر از نهج‌البلاغه کمتر می‌توان مشاهده کرد، افزود: طلاب و کسانی که به حوزه وابسته هستند و در احیای دین باید تلاش کنند مخاطب بخش‌هایی از نهج‌البلاغه هستند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حوزویان باید خود را به مراتب بالا متصل کنند، تصریح کرد: در دوران سخت امروز، روحانیت در معرض آزمون‌های سختی قرار دارد.

[ad_2]