سرویس سیاست مشرق- روزنامه ها در لابه لای گزارش ها و سرمقاله ها، قسمتی از صفحات خود را به خبر ها روزهای گذشته یا خبر ها ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنان اشاره می کند. ***** کیهان اندیشکده واشنگتن: آیت الله خامنه ای مصمم به ابهت ایران هست یک اندیشکده آمریکایی […]

سرویس سیاست مشرق- روزنامه ها در لابه لای گزارش ها و سرمقاله ها، قسمتی از صفحات خود را به خبر ها روزهای گذشته یا خبر ها ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنان اشاره می کند.

*****

کیهان

اندیشکده واشنگتن: آیت الله خامنه ای مصمم به ابهت ایران هست

یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب برای ارزیابی زیادتر پیش نویس سند الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت تاکید کرد این کوشش برای عدم تبعیت از غرب و پیشرفت و ابهت کشور در ۵۰ سال آینده هست.

اندیشکده واشنگتن در این زمینه می نویسد: طرح ضدغربی ایران برای پنجاه سال آینده که در جدیدترین رهنمود فرهنگی و حکومتی آیت الله «علی خامنه ای»، رهبر عالی ایران، شرح داده شده، نشان دهنده ماموریت های جمهوری اسلامی هست.

آیت الله خامنه ای در ۱۴ اکتبر پیش نویس «طرح پیشرفت اسلامی – ایرانی» را منتشر کرد، سندی که در آن اغراض نیم قرن آینده طرح شده هست.

در کل، رهنمودهای این سند نشان دهنده دو ماموریتی هست که رهبر جمهوری اسلامی برای دستیابی به پیروزی منطقه ای و حتی جهانی درنظر دارد؛ ماموریت نخست، اسلامی کردن همه ابعاد زندگی یا همان مخالفت با معیارهای غربی نظام جهانی هست و ماموریت دوم، استفاده از دستاوردهای مدرن علمی برای استقلال و خودکفایی فنی هست. در یک کلام میتوان گفت که به نظر می آید حکومت ایران بر پیوند عمیق تر ایدئولوژی بنیادگرا و فناوری مدرن سرمایه گذاری کرده هست.

آیت الله خامنه ای با هدف تألیف بازخورد این طرح، علاوه بر سوال از نهادهای علمی و مذهبی (روحانیت)، به اداره های دولتی و نهادهای تصمیم گیرنده نظام فرمان داد تا اغراض این طرح را به طرح های عملیاتی کاربردی مبدل کنند. با انتشار نسخه پایانی این پیش نویس، این طرح به مجموعه رسمی رهنمودها برای همه تصمیم های دولتی از آغاز نخستین سال قرن پانزدهم هجری یا همان ۲۰۲۰ مبدل خواهد گردید.

هدف کلیدی این طرح «جلوگیری از تهدیدها بر علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش بسیج، تقویت توان دفاعی و بازدارندگی کشور، ترویج اتحاد اسلامی و تقویت همبستگی مسلمانان، بویژه ازطریق تاکید بر اعتقادات مشترک آنان، ترویج روحیه جهادی در جهان اسلام، پشتیبانی از جنبش های آزادیخواه اسلامی و دفاع از فلسطین هست.» » درمجموع، نسخه پایانی دربردارنده پنجاه وشش سفارش هست که همه ابعاد مسایل داخلی و بیگانه ایران را پوشش می دهد.

اجرای این سیاست ها کشور را تا سال ۲۰۶۵ به اوج تازه ای خواهد رساند: «ایران کشوری پیشرو در راستای تولید آدم های مسلمان و یکی از پنج کشور در راستای علم و فناوری خواهد گردید.»»به نظر می رسد این حرکت در حکم اخطار به اروپا، آمریکا و متحدین منطقه ای اش هست که تهران تصمیم دارد به استفاده از سرپیچی، پان اسلامیسم و گسترش نفوذ به عنوان اجزای دیپلماسی منطقه ای اش دنبال کند.

تاکید دو مرتبه بر ایدئولوژی انقلابی این طرح حاکی رسالت آیت الله خامنه ای نه فقط به عنوان رهبر ایران به عنوان یک ملت – کشور لکن به عنوان «تمدن جدید» هست.

او علاوه بر این از کل دولت خواست تا تشکیلات فرهنگی ایجاد کند که قادر به مقاومت دربرابر هجوم فرهنگی غرب باشد که او از آن به عنوان استعمار نو یاد می کند.

از نظر او، مسیولیت سربازانی که در جبهه جنگ نرم می جنگند، دوبرابر و دربردارنده مراقبت از جامعه دربرابر ویروس های فرهنگی دشمن و تولید مضامین اصیل مذهبی برای تمایز هویت جامعه اسلامی هست.

ازنظر آیت الله خامنه ای، «تمدن اسلامی» با حضرت محمد(ص) آغاز گردید و به وسیله دو هجوم نظامی بزرگ، جنگ صلیبی و هجوم مغول، مختل گردید، تهاجماتی که جهان اسلام را دربرابر استعمار و غرب عارضه پذیر کرد. این جهان بینی به توضیح چرایی رد متعدد مدل غربی توسعه ازسوی جمهوری اسلامی کمک می کند.

آیت الله خامنه ای از عنوان «تمدن اسلامی» به عنوان احیای حقیقی تجربه حضرت محمد(ص) دفاع می کند.

آیت الله «روح الله خمینی» سلف آیت الله خامنه ای، نیز با نسخه های غیرانقلابی اسلام مخالفت می کرد و از این تضاد تقابلی، به عنوان دوئل بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی یاد می کرد.نتیجه، رهنمودها و دستورالعمل های طرح آیت الله خامنه ای حامل چیزی جز محافظت سرسختانه خصوصیت انقلابی جمهوری اسلامی نیست.
 

اروپا نمی داند در صورت خارج شدن ایران از برجام چه باید بکند

سفیر فرانسه در آمریکا تصریح نمود اگر ایران به تلافی اقدام آمریکا، از برجام خارج شود، نمی دانیم چه باید بکنیم.

ژرارد آرو سفیر فرانسه که در اندیشکده «هادسن» در مورد ارتباطات میان اروپا و آمریکا صحبت می کرد، با انتقاد از خارج شدن آمریکا از برجام، گفت اروپایی ها نمی دانند اگر ایران از این توافق کنار رفته و غنی سازی انبوه را آغاز کند، باید چه بکنند؟

وی گفت: از نظر ما، تصمیم ایالات متحده برای خارج شدن از توافق اتمی، یک اشتباه بزرگ بود.

آرو اضافه کرد: «قطعا توافق اتمی با ایران، توافقی کامل نبود، اما ابزارهای متعددی برای محدود کردن برنامه اتمی ایران در اختیار ما قرار داد. ما به آمریکایی ها و به دولت پیشین این کشور عنوان کرده بودیم که فراتر از مساله اتمی، مباحث متعدد دیگری هم در ارتباط با سیاست بیگانه ایران وجود دارد… مساله تروریسم، برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای. در این خصوص، مذاکره هایی ]میان اروپا و آمریکا[ در جریان بود و گمان ما این بود که در مورد ۹۰ درصد مسائل به اتفاق نظر دست یافته ایم.

سفیر فرانسه در مورد محتوای آن گفتگوهای، گفت: «موضع ما روشن بود. ما توافق با ایران را به نحوی قدرتمندانه محافظت و اجرا می کنیم و در عین حال کشورهای اروپایی و آمریکایی ها، با هم کار می کنند تا به مسائل دیگر که مطمئنا مسائلی حقیقی هستند و حتی برای اروپایی ها، به وسیله موقعیت جغرافیایی، از ارزش بیشتری هم برخوردارند، بپردازند. اما این دولت ]آمریکا[ یک شبه تصمیم گرفت که این توافق را رد نموده و مذاکره هایی که در جریان بود را بر هم بزند.»

او پس از آن به اخطار در مورد تبعات خارج شدن آمریکا از برجام پرداخت و گفت: «ما به طور مستمر این را گفته ایم و به آمریکایی ها هم عنوان نموده ایم که اگر ایرانی ها این توافق را ترک کنند، می خواهیم چه کار کنیم؟»

» این دیپلمات ارشد فرانسوی در ادامه در مورد عکس العمل احتمالی ایران به تحریم های تازه آمریکا، گفت: «نمی دانم وقتی تحریم ها بازگردند ایرانی ها چه می کنند، اما اگر ایرانی ها ناگهان تصمیم دریافت کنند که غنی سازی عمده را از سر دریافت کنند،  می خواهیم چه کار کنیم؟ این یک مساله هست. فعلا ایرانی ها را متقاعد کرده ایم و گفت وگویی فشرده با آنان داریم.»
 

احمد خرّم: وزارت آخوندی خسارت بود

» وزیر راه دولت اصلاحات می گوید آخوندی وزیر راه و شهرسازی روی گنج طلا نشسته بود اما از حجم های موجود برای رونق اقتصاد استفاده نکرد.

احمد خرم در صحبت با روزنامه آرمان گفت: فضا تماما برای کار کردن و کوشش کردن مهیاست. اختیاری که یک وزیر و یک استاندار به عنوان عاملان اجرایی، یا یک فرماندار از آن بهره مند هست. هیچ جای دنیا این چنین نیست لکن به فردی که مسیولیت را برعهده می گیرد، بستگی دارد فردی که وظایف بزرگ را برعهده می گیرد، یکی اینکه فرد استراتژیستی باشد. دوم اینکه، چهار عمل کلیدی یعنی ضرب، تقسیم، جمع و منها را بلد باشد به عبارت دیگر یعنی فردی منطقی باشد و دارای حساب و کتاب باشد. سوم اینکه فردی دارای برنامه ریزی باشد و هم برنامه کلان را به برنامه عملیاتی مبدل کند.

وی اضافه کرد: برای انجام یک کار، یک فعالیت یا فعال کردن یک بخش، چند مقدمه احتیاج هست که باید وجود داشته باشد. نخستین مقدمه، خواست و عزم هست که سر انجام داعیه را می سازد. ابتدا فرد باید عزم داشته باشد که کار صورت پذیرد دومین گام، دانش کار یا دانستن هست. سومین مقدمه، توانستن هست که آیا فرد توان دارد از عهده کار برآید یا خیر؟

سومین مقدمه، توانستن هست که آیا فرد توان دارد از عهده کار برآید یا خیر؟ خرم تصریح نمود: آقای آخوندی روی گنج طلا نشسته بود و پروژه های آن روی زمین مانده بود یک مورد هست که آقای آخوندی نیز اطلاع دارند. همان ابتدا که وی وزیر گردید پیشنهاد گردید که یک بلوار در شهر پرند ساخته شود. بلوار کلیدی پرند به طول ۷ کیلومتر هست. عرض ۱۵۰ متر، دو طرف آن هست. یعنی ۳۰۰ متر در عمق تجاری و به طول ۷ کیلومتر بود. ۳۰۰ ۳۰۰ متر به طول ۷کیلومتر، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارمترمربع هست. مشتری به مبلغ میانگین ۷ میلیون تومان به ازای هر مترمربع داشت که سر انجام به ۱۴ هزار میلیارد تومان می رسید. در حال حاضر متری ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان هست که به ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

چهار سال پیش که این پیشنهاد گردید مسکن مهر به صورت کلی ۱۰ هزار میلیارد تومان پول احتیاج داشت تا کامل شود نه حاضر گردیدند آن را بفروشند و نه حاضر گردیدند که به بانک مسکن فشار بیاورند که ۱۰  هزار میلیارد را بپردازد. چهار سال طول کشید که ۱۰ هزار میلیارد را بپردازد. در نتیجه پس از ۴ سال با ۱۰ هزار میلیارد تومان نمی شود کار را به پایان رساند لکن به ۳۰ هزار میلیارد پول احتیاج داشت. در نتیجه با این افزایش نرخ ها، کار، بحرانی تر و مشکل عمیق تر می شود.

وزیر دولت اصلاحات علاوه بر این ضمن یادداشتی در روزنامه اعتماد درج کرد: پس از سختی های زیاد به ویژه در ۸ماه گذشته و ماجراهایی که در سازمان نظام مهندسی رخ داد در نهایت عباس آخوندی با سه استیضاح ناموفق، تصمیم خود را گرفت و پیش از استیضاح چهارم کناره گیری داد. وزیر راه و شهرسازی به احتمال زیاد دریافته بود که توان مبارزه با این استیضاح را ندارد در نتیجه کناره گیری داد که البته تصمیم شایسته ای بود آن هم در شرایطی که وزارتخانه به سکون و بی عملی دچار شده بود و استمرار فعالیت وی با این سبک و سیاق ممکن بود زیادتر خسارت باشد تا خدمت.

وی اضافه می کند: عباس آخوندی کارهای جدی در راستای حمل و نقل ریلی انجام داد که قابل تمجید و تقدیر هست. اما وی در زمان حضور ۵ ساله خود در وزارتخانه نقاط ضعفی نیز داشت. آقای آخوندی نسبت به دوره قبلی وزارت، یعنی دوران سازندگی تحولات محسوسی داشت به نظر می رسید که روحیات و خلقیات او عوض شده بود. زیادتر تمایل داشت به جای برخوردهای دموکراتیک، برخوردهای دستوری داشته باشد. کمتر با بخش خصوصی، انجمن های صنفی و حرفه ای و تخصصی مشورت می کرد که این ضربه سنگینی بویژه در بخش وسیع و وسیع راه و ساختمان و شهرسازی به دنبال داشت.

از طرف دیگر آقای آخوندی مسکن مهر را نیز به درنهایت نرساند، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده بود که از این میزان حدود یک میلیون واحد باقی مانده بود. دو سال زمان لازم بود که بودجه ای تزریق و این وضع جمع شود. با این وجود وزیر ترجیح داد کار را نیمه تمام بگذارد در حالی که این کار را دولت یا حاکمیت آغاز نموده و در نهایت اشتباه یا درست باید پایان داد اما میتوان تکرار نکرد. ضمن اینکه وی هیچ طرح جایگزینی برای مسکن مهر ارایه و پیشنهاد نمی داد.

دو روز دیرکرد در ارائه ارز حاصل از صادرات خیانت هست اما ۳ ماه مهلت دارید

دو ماه پس از تشر ریاست جمهور به صادرکنندگان غیرنفتی که ارز را به کشور برنمی گرداندند و تهدید به برکناری آنان، دولت به آنان برای ارائه ارز حاصل از صادرات ۳ ماه مهلت داد.

روحانی ۱۷ شهریور در جشنواره ملی شهید رجایی بیان کرد: قسمتی از التهاب در بازار ارز بیگانه هست اما من به عنوان ریاست دولت اعلام می نمایم که قسمتی از التهابات داخلی هست یعنی صادرکننده ای دولتی و خصولتی ارز صادراتی را که باید امروز در اختیار سیستم نیما قرار دهد، حوصله می کند ۴۸ ساعت دیرتر می دهد و این کار خیانت به کشور هست.

وی افزوده بود: من روز گذشته به یکی از مسئولان اظهار کردم اگر کسی این کار را کرد قدم اول عزل و قدم دوم معرفی به دادگاه باشد. ریاست جمهوری خطاب به مدیرانی که ارز صادراتی را دیرتر به سیستم نیما تحویل می دهند، گفت: این کار را برای این انجام می دهی که بگویی نفع بیشتری نصیب شرکت خود کرده ای و قسمت خودت در خاتمه سال را بالاتر ببری؟ با این کار به همه ملت ایران خدشه می زنید.

روحانی با بیان اینکه ایران هر ساله ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد، گفت: امروز حدود ۶ ماه از سال گذشته هست و باید ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به بانک مرکزی و سیستم نیما تحویل می گردید. وی با بیان اینکه قصد ندارد اعلام نماید که چه مقدار ارز صادراتی از اوائل سال کنونی تاحالا تحویل سیستم نیما و بانک مرکزی شده هست، اضافه کرد: چه قدر ارز حاصل از صادرات باقی مانده؟ چه کسی مسئول هست؟  این را هم به گردن آمریکا و رژیم اسرائیلی بگذاریم؟
وی با بیان اینکه قصد ندارد اعلام نماید که چه مقدار ارز صادراتی از اوائل سال کنونی تاحالا تحویل سیستم نیما و بانک مرکزی شده هست، اضافه کرد: چه قدر ارز حاصل از صادرات باقی مانده؟ چه کسی مسئول هست؟  این را هم به گردن آمریکا و رژیم اسرائیلی بگذاریم؟ ریاست جمهوری علاوه بر این از سازمان اداری و استخدامی خواست تا یک معیار به عنوان انتخاب سازمان برتر به معیارهایش اضافه کند و آن زودتر تحویل دادن ارز حاصل از صادرات هست. وی با بیان اینکه  اگر دولت الکترونیک کامل بود، نیازی نبود که من با ناراحتی این مبحث را بگویم، تصریح نمود: آن کس یا سازمانی که زودتر ارز صادراتی را می دهد تشویق و کسانی را که دیرتر می آورند، تنبیه کنید.

علی رغم این سخنان شدید و غلیظ ریاست جمهور جدیدا مهلت ۳ ماهه به صادرکنندگان غیرنفتی برای ارائه ارز حاصل از صادرات را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از جماران، این ابلاغیه که به تصویب شورای سازگاری اقتصادی سه قوه دست یافته، آمده هست: کلیه صادرکنندگان غیرنفتی موظفند، حداکثر ۳ ماه پس از صادرات ارز حاصل از صادرات خود را در سیستم نیما ارائه کرده یا به ترتیبی که بانک مرکزی معین می کند، ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند، صادرکنندگانی که این امر را رعایت کنند، با تصویب دولت مشمول تشویق های ویژه می گردند.
 

بی ثباتی و ضد و نقیض گویی یک وکیل الدوله

تامل در کارکرد مجلس شورای اسلامی در هفته های موخر بوضوح نشان دهنده بی ثباتی رأی های بعضی نمایندگان مجلس هست.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از الف، به عنوان مثال در حالی که چند هفته قبل استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون های ذی ربط مطرح بوده و آنان از حضور در نشست ها ارزیابی نیز امتناع می کردند اما به ناگهان اتفاق هایی به وقوع می پیوندد که شاید در کمتر جایی از دنیا به وقوع می پیوندد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی به محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار رای اعتماد دادند که تا پیش از آن به عنوان وزیر صنعت دو طرح استیضاح در مجلس در مورد آن در دستور کار قرار گرفته بود. طرح هایی که بنا بر گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ۷۰ امضا و دیگری ۱۲ امضا داشته هست.

نکته جالب آن هست هنگام قرائت نام محمد شریعتمداری، نمایندگان با شعار دو دو به معرفی وی انتقاد نمودند اما چند روز بعد فقط ۶۳ نفر از نمایندگان با وی مخالفت کردند و ۱۹۶ نفر به او رای قبول کننده داده بودند. در این باره میتوان به عکس العمل نمایندگان نسبت به دوران وزارت عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی نیزاشاره کرد. ۱۶۷ ۱۶۷ نفر از نمایندگان با انتشار نامه ای از تلاش های وی تقدیر نمودند. این در حالی هست که آخوندی اگر از وزارت خانه کنار نمی رفت استیضاح شده بود و می باید در مجلس پاسخگوی عملکردش می گردید.

در مورد بی ثباتی رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی میتوان به نوع موضع گیری های یکی از نمایندگان یعنی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اشاره نمود.

جعفرزاده هنگام معرفی ۴ وزیر ایده ای در گفت و گو با فارس عنوان می کند: حدس ما این هست که از چهار وزیر ایده ای سه نفر کارشان سخت باشد و با مشکل رو به رو گردند. وی در ادامه صحبت با انتقاد از کارکرد شریعتمداری در وزارت صمت، گفت: ما کارکرد شریعتمداری را در حوزه وزارت صنعت نگاه کردیم حال به عنوان گزینه ای معرفی شده هست که هیچ پیشینه مرتبطی با این وزارت خانه ندارد.

جعفرزاده در ادامه عنوان نمود که مردم ‏می گویند مگر قحط الرجال هست که باید یک وزیر از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر برود هر چند انتظار می رفت وزیر جدید از ‏جامعه کارگری معرفی شود. اما جعفرزاده ۴ روز بعد در تاریخ ۵ آبان ماه ۹۷ در دفاع از محمد شریعتمداری به عنوان وزیرکار در مجلس سخنرانی می کند و می گوید: باید عنوان نمود که در زمان جنگ اقتصادی احتیاج به چریک داریم که شریعتمداری چریک مناسب برای زمان جنگ اقتصادی هست… شریعتمداری کسی هست که در شرایط کنونی که دشمن تمام توان خود را به کارگرفته تا به توهم خام خود مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، با کمک تجارب خود توان دارد تأثیر بگذارد…

 

خراسان

پرداخت وام صندوق توسعه ملی با ارز نیمایی

طبق نامه جدید هیئت دولت به بانک مرکزی، قطعی شده مانده تسهیلات صندوق توسعه ملی که برای طرح مهار و تنظیم آب های مرزی، ایجاد شبکه های کلیدی و فرعی و احیای زمین های کشاورزی در استان های خوزستان و ایلام و نیز انتقال آب از زمین های دشت سیستان اختصاص یافته بود، از زمان فعال شدن سیستم نیما طبق نرخ این سیستم محاسبه و معادل ریالی آن به حساب بانک عامل واریز شود تا طرح های ذکر شده اجرایی شود.

اختصاص قسمتی از ارزش خرید کانکس در کرمانشاه به احداث واحدهای مسکونی

در حالی که دولت در مصوبه ۲۲ اردیبهشت سال کنونی خود مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال بابت خرید کانکس و ساکن کردن موقت زمین لرزه زدگان کرمانشاه اختصاص داده بود، طبق ابلاغیه روزهای موخر یک مسئول ارشد اجرایی به وزارت کشور، قطعی شده با کسر ۴۲ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته، ارزش بخش تعمیر و احداث واحدهای مسکونی در منطقه های زمین لرزه زده فوق، به همان میزان افزایش یابد.

ایران

ادعای ارتباط سری عادل الجبیر با ایران

خبر اول اینکه، پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان «الخلیج آنلاین» مدعی شد که طی هفته های گذشته «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران ارتباط های سری با این کشور برقرار کرده هست.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایرنا، این سایت خبری به نقل از یک مرجع دیپلماتیک عالی رده درج کرد: الجبیر در ارتباط های خود با ایران درمورد بعضی مسائل منطقه ای من جمله مبحث یمن صحبت کرده هست. این گزارش اضافه می کند: ارتباط های عربستان با ایران در زمانی هست که دولت ریاض به سبب اعتراف به قتل خاشقجی روزنامه نگار ناراضی خود در استانبول، تحت شدیدترین فشارهای جامعه جهانی پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی هست.

الخلیج آنلاین درج کرد: «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که هفته گذشته به عربستان عزیمت کرده بود، برای واسطه گری با هدف پایان جنگ یمن ابراز علاقه کرده بود. دی ماه سال ۹۴، عربستان سعودی بعد هجوم به سفارت و کنسولگری آن در ایران در اعتراض به اعدام شیخ نمر یکی از رهبران شیعه این کشور، ارتباطات خود با تهران را قطع کرد.

 

سفارش یک مجری ممنوع الکار به مدیر شبکه ۳
 

شنیدیم که، آزاده نامداری، مجری تلویزیون که چند سالی هست در این رسانه ممنوع الفعالیت هست، در اینستاگرام خود با اشاره به ممنوع الکاری در سال ۹۱ از سوی صدا و سیما خطاب به مدیر شبکه ۳ سیما نوشته هست: همون روزا شما به من، به آقای علیخانی و یک مجری دیگه زنگ زدید و اظهار کردید من فروغی هستم تهیه کننده رادیو از دانشگاه امام صادق و می خوام یه مستند بسازم و از شما مجریان دفاع نمایم.

   با عرض معذرت هیچ کدوممون شما رو تحویل نگرفتیم و اظهار کردیم ما به مسئولان مون خیانت نمی کنیم، هرگز. به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرآنلاین، وی افزوده هست: بگذریم روزگار عوض گردید، شما به جای آقای پورمحمدی مدیر شبکه سه شدید و امروز با لحنی که انگار اینجا حکومت نظامیه یا به طور مثال دبیرستان، از تخته گاز BBC سخن زدید و به عادل فردوسی پور فهموندین که بابا هرکی با ما نسازه بای، مگه همین بی بی سی نبود مجری تخته گازشو اخراج کرد.

کشش نمیدم چون خیلی طولانیه وقتی همین آقای رشیدپور که زمانی اظهار می کرد من بمیرمم جام جم نمی رم دست به سینه جلوی شما نشسته بود یعنی دور دور شماست. فقط و فقط خواستم بگم ما به مسئولان مون خیانت نکردیم و در مستند یه جوون متولد نهایت شصت و هفت، هشت شرکت ننمودیم و الان تو خونمونیم و شما که روزی دشمن تلویزیون بودید اکنون مدیر جایی هستید که مجریان باسابقه تلویزیون رو تهدید می کنید. امید دارم مواظب باشید تهیه کننده ای از رادیو بر علیه شما مستند نسازه، موفق باشید.

 رئیس سرویس امنیتی دانمارک، ایران را متهم نمود

دست آخر اینکه، ریاست سرویس امنیتی دانمارک مدعی شد که به یک سازمان اطلاعاتی ایرانی برای دست داشتن در هجوم به یک شخص دانمارکی مظنون هست.به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا به نقل از یورونیوز، فین بورج اندرسون، ریاست سرویس امنیتی دانمارک در کنفرانسی خبری با متهم نمودن ایران به دست داشتن در هجوم به یک شخص دانمارکی مدعی شد که این هجوم بر علیه رهبر دانمارکی گروهک الاحوازیه انجام گرفته هست. وزارت خارجه ایران جوابی سریع در مقابل این اتهام نداده هست.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر ها مغرضانه منتشر گردیده درخصوص طرح عملیات نافرجام بر علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویاً تکذیب نمود.

آرمان

انصراف میزرایی از کاندیداتوری شهرداری

شنیده گردید که معاون پیشین برنامه ریزی شهرداری تهران از ادامه رقابت ها برای تصدی مسیولیت شهرداری تهران انصراف داد. ایلنا درج کرد؛ حجت ا… میرزایی، معاون پیشین برنامه ریزی شهرداری تهران در نامه ای به محسن هاشمی، ریاست شورای شهر، از ادامه رقابت ها برای تصدی شهرداری تهران انصراف داد. پیش از میرزایی، مصطفی موسوی لاری از ادامه رقابت ها انصراف داده بود.

چه کسانی با رئیسی نشست ها ثابت دارند؟

شنیده گردید که سیدمحمد حسینی، سخنگوی جبهه مردمی نیرو‎های انقلاب اسلامی در مورد نشست ها عده ای از اعضای جمنا با رئیسی می گوید: در نشست ها با آقای رئیسی فقط بعضی از اعضای هیات رئیسه مثل غلامعلی حدادعادل، نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران، ریاست پیشین شورای شهر تهران، حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، ریاست شورای مرکزی جمنا، محمدباقر ذوالقدر، معاون پیشین امنیتی وزارت کشور و تعداد دیگری حاضر هستند.

عزیمت نهاوندیان به شهر قم

شنیده گردید که معاون اقتصادی ریاست جمهوری روز سه شنبه با عزیمت به شهر مقدس شهر قم ضمن زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) با مراجع عظام تقلید دیدار نمود.

محمد نهاوندیان با آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی و شبیری زنجانی دیدار داشته هست. وی علاوه بر این در مراسم باشکوه اربعین حسینی در این شهر مقدس و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بیوت مراجع عظام تقلید حضور یافت. معاون اقتصادی ریاست جمهوری هنگام ورود به شهر قم مورد استقبال استاندار و دیگر مقام های استان جای گرفت.

به قتل رسیدن ۳ زیارت کننده زن در شمال عراق

شنیده گردید که پلیس عراق اعلام کرد، سه زیارت کننده زن شیعه در اثر منفجر شدن بمبی کار گذاشته شده در مسیر پیاده روی شان به سمت کربلا کشته گردیدند.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، پلیس عراق اعلام کرد، سه زیارت کننده زن شیعه در اثر منفجر شدن بمبی که در مسیر راهپیمایی شان به سمت کربلا در نزدیکی شهر خانقین واقع در شمال عراق کار گذاشته شده بود، کشته گردیدند. هنوز گروهی مسیولیت این منفجر شدن را برعهده نگرفته هست اما داعش در این منطقه فعال هست و آنان پیشتر زوار شیعه را هدف گرفته بودند

کشف کروکودیل از رستورانی در کرج!

هنوز گروهی مسیولیت این منفجر شدن را برعهده نگرفته هست اما داعش در این منطقه فعال هست و آنان پیشتر زوار شیعه را هدف گرفته بودندشنیده گردید که مدیرکل محیط زیست استان البرز از کشف یک کروکودیل از رستورانی در مشکین دشت کرج اطلاع داد. این کروکودیل پس از اینکه زنده از این رستوران کشف گردید به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان انتقال یافت.

بعضی گمان کرده بودند هدف از حفظ این حیوان در رستوران استفاده از گوشت آن بوده هست، این کروکودیل برای جذب مشتری در این رستوران استفاده می گردید. مالک رستوران پیش تر با اخذ مجوز از محیط زیست چند پرنده را در این محل حفظ می کرد اما این کروکودیل که گونه بومی ایران هم نبود بدون مجوز در کنار پرنده ها حفظ می گردید.

پرونده ۹ شرکت بزرگ لبنی در تعزیرات

شنیده گردید که مدیرکل بازرسی ویژه سازمان پشتیبانی استفاده کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از اوائل سال جاری پرونده تخلف ۹ شرکت لبنی به سبب گرانفروشی و عدم تمکین از ضابطه های ابلاغی و بی اعتنایی به کارهای ارشادی، با مجموع ارزش تخلف انجام شده بیشتر از ۱۴۳میلیارد ریال برای رسیدگی و برخورد قانونی لازم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده هست.

محمدحسین موحدنژاد اضافه کرد: پرونده تخلف یک شرکت تولیدکننده روغن نباتی نیز به سبب عدم تمکین از ضابطه های ابلاغی و بی اعتنایی به نرخ مصوب، ارزشمند تخلف بیشتر از ۴۹میلیارد ریال در ماه های موخر در سازمان تعزیرات حکومتی طرح شده هست.

شرایط خارج شدن از کشور زیر ۱۸ساله ها

شنیده گردید که ریاست پلیس کوچ و گذرنامه نیروی انتظامی در ارتباط با شرایط صادر کردن گذرنامه برای دخترهای و پسران زیر ۱۸سال گفت: دخترانی که ۱۸سال سن تمام دارا باشند، توان دارند به صورت مستقل برای دریافت گذرنامه اقدام کنند، البته برای صادر کردن گذرنامه برای دخترهای و پسران زیر ۱۸سال رضایت والدین شرط هست.

سرهنگ مجید صمدی اضافه کرد: اکنون شرایط صادر کردن گذرنامه به شکلی شده هست که همه اشخاص باید گذرنامه مستقل دارا باشند و دیگر نام های و اطلاعات همراه در گذرنامه والدین ذکر نمی شود، هرچند مبحث رضایت والدین برای فرزندان زیر ۱۸سال در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

استعفای بهروز نعمتی از فدراسیون کشتی

شنیده گردید که بهروز نعمتی نماینده مجلس و عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی کناره گیری کرد. وی با بیان اینکه «در مسابقات جهانی خوب عمل نکردیم»، گفت: بنده چندین بار در نشست ها هیات رئیسه فدراسیون کشتی مطرح نمودم که آقای خادم باید تحولی را در نوع مدیریتشان بدهند ولی تحولی رخ نداد. وی اضافه کرد: گرفتاری امروز کشتی به همین خاطر هست که آقای خادم عقیده دارد که از طیف خاص استفاده نماید.

کشتی دایره وسیع ای دارد که در تعداد محدود ۵ یا ۱۰نفر چکیده نمی شود. وی اظهارکرد: به چه سبب خیلی از بزرگان کشتی مثل علیرضا دبیر، علیرضا رضایی، علیرضا حیدری، حمید سوریان، محبی ها، ترکان و… در کشتی نیستند؟ شاید به عنوان کمیته ها باشند ولی حضورشان به طور جدی نیست. در کشتی اشخاص پرتوانی داریم و کشتی در این ۶-۵ نفر چکیده نمی شود.

متهمان ۳ شوک ارزی در ۴ دهه

شنیده گردید که ارزیابی نرخ نرخ ارز در چهل سال موخر نشان می دهد ایران تا به حال سه شوک ارزی را تجربه کرده هست. سال ۱۳۵۹: متهمی به نام جنگ؛ افزایش نرخ دلار از سال ۱۳۵۷ در بازار آزاد آغاز گردید. خارج شدن سرمایه از ایران از یک سو و شرایط انقلابی و تاثیر آن بر کاهش صادرات نفت از طرف دیگر بازار ارز را تحت فشار قرار داده بود.

سال ۱۳۷۳: متهمی به نام تعدیل؛ نتیجه سیاست های اجرایی نامیده شده به تعدیل در بازار ارز خود را نشان می داد. افزایش بدهی های بیگانه ایران در کنار موقعیت اقتصادی رخ داده باعث گردید نرخ ارز افزایشی برابر با ۹/۴۷درصد را تجربه نماید. سال ۱۳۹۱: متهمی به نام تحریم؛ این بار متهم ردیف اول تحریم بود، تحریم خرید نفت توسط اتحادیه اروپا و تحریم های شورای امنیت بر علیه ایران.