مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: به دارندگان مدارک آموزش فنی و حرفه‌ای که مجوز کسب‌وکار خانگی هم برای آن‌ها صادر شده تسهیلاتی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وحید وزیری‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری شهرکریمه، طی سخنانی اظهار کرد: تسهیلات اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم شامل ۲ بخش خود اشتغالی و اشتغال‌زایی است.

وی ادامه داد: در بخش تسهیلات خرد، مشاغل خانگی و افرادی که دارنده مدارک آموزش فنی و حرفه‌ای هستند که برای آن‌ها مجوز کسب و کار خانگی صادر شده است می‌توانند تسهیلاتی از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازپرداخت ۷ ساله دریافت کنند.

مدیرکل کار استان قم گفت: در بخش تسهیلات کارفرمایی در ۲ حوزه کسب و کار روستایی و پشتیبان مشاغل خانگی به ازای ایجاد هر شغل ۵۰۰ میلیون ریال تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلاتی با بازپرداخت ۷ ساله پرداخت می‌گردد.

وزیری‌راد در پایان عنوان کرد: در سال گذشته با مشارکت سازمان بسیج کارگری بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی عارضه‌یابی شد و پیرو آن، مشکلاتی از قبیل امور مالیاتی، بانکی، مواد اولیه، مشکلات بیمه‌ای، دعاوی کار و کارگر و… مورد پیگیری قرار گرفت که در نتیجه مشکلات بیش از ۳۵ واحد مرتفع شده و به دنبال آن بیش از ۵۰۰ شغل تثبیت شد.

انتهای پیام/