به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی دیدگاهی منفرد امشب در سمینار حماسه حسینی، قیام خمینی که در میدان روح‌الله برگزار شد، با اشاره به برپایی سومین سال برپایی این سمینار گفت: این سمینار با تجمع هیئات مذهبی برگزار می‌شود که حرکتی بسیار با ارزش […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی دیدگاهی منفرد امشب در سمینار حماسه حسینی، قیام خمینی که در میدان روح‌الله برگزار شد، با اشاره به برپایی سومین سال برپایی این سمینار گفت: این سمینار با تجمع هیئات مذهبی برگزار می‌شود که حرکتی بسیار با ارزش هست.

وی با بیان اینکه انعطاف‌ناپذیری امام حسین(ع) در امام راحل نیز وجود داشت، اضافه کرد: همان‌گونه که امام حسین (ع) در راه خدا و حق همه‌چیز خود را فدا کرد امام راحل نیز با جسارت در این مسیر همه‌چیز خود را در راه انقلاب گذاشته بود.

استاد معروف حوزه علمیه شهر قم، انقلاب امام حسین(ع) را انقلابی ارزشی به تمام مفهوم دانست و گفت: حرکت ارزشی امام حسین(ع) با ذلت نپذیرفتن آن امام بزرگوار دارای زیبایی‌های بسیاری بود که دوست و دشمن بر آن اعتراف کرده‌اند و از آن امام همام به عنوان بزرگترین انسانی که زیر بار ذلت نرفت یاد می‌کنند.

وی با اهتمام بر اینکه امام حسین(ع) درس غیرت و مردانگی را به انسان‌ها آموخت، ابراز کرد: شعارهای امام حسین(ع) نشات گرفته‌شده از شعور آن امام بزرگوار بود و با نگاهی به قیام امام راحل نیز به این نکته پی می‌بریم که امام خمینی(ره) با الگوگیری از حرکت امام حسین(ع) انقلاب را به درنهایت رساندند.

نظری‌منفرد با بیان اینکه الگوی گاندی نیز امام حسین(ع) بوده هست، تصریح نمود: امام خمینی(ره) با ایثار داشته‌های خود تا بهمن سال ۵۷ سختی‌ها و تهدیدات زیاد را تحمل کردند تا مردم بتوانند آزاد زندگی کنند.

وی قاطعیت در مشی و کردار را شاخصه با اهمیت امام خمینی(ره) و برگرفته‌شده از امام حسین(ع) دانست و اضافه کرد: انسان‌هایی که خیرخواه مردم و جامعه می باشند به طور مستمر جان خود را در کف دست گرفته‌ و ما یادمان نمی‌رود که شهدایمان با فریادهای یا حسین چه طور در جبهه‌های جنگ خودنمایی می‌کردند.

استاد معروف حوزه علمیه شهر قم افزود: مادامی‌که ما از ارزش‌ها و دین خدا پشتیبانی نماییم بدانید هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد، چراکه این وعده الهی بوده و تخطی در این وعده امکان‌پذیر نیست.

‌‌وی ابراز کرد: نهال بزرگی که امام راحل غرس کرده و با خون شهدا آبیاری شده هست، ما پاسدار آن باید باشیم و با درایت رهبر معظم انقلاب و وجود مسئولین دلسوز مشکلات مردم را حل نماییم.