×
×

استفاده از کولرگازی اصلی‌ترین علت افزایش تعرفه برق در قم است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 19832
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهدی آهنین پنجه بعد از ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت برق استان قم برگزار شد، تعداد مشترکانی که از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان قم بهره‌مند می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بیش از ۵۵۹ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع […]

    استفاده از کولرگازی اصلی‌ترین علت افزایش تعرفه برق در قم است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهدی آهنین پنجه بعد از ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت برق استان قم برگزار شد، تعداد مشترکانی که از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان قم بهره‌مند می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بیش از ۵۵۹ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع برق استان قم بهره می برند.

    وی با بیان اینکه در استان قم به ازای هر مشترک ۷۷۵ مگاوات پیک مصرف وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد تلفات برق و ۱.۴۳ دقیقه خاموشی نیز به ازای هر مشترک در قم شاهد هستیم.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه سخنان خویش سرانه مصرف مشترکین برق را در قم مورد اشاره قرار داد و گفت: سرانه مصرف سال ۹۱ به ازای هر تعرفه خانگی ۲ هزار و ۲۶۳ کیلووات بود که در سال ۹۷ این آمار به ۲ هزار و ۷۲۶ کیلووات در سال افزایش یافته است که استفاده از کولرگازی یکی از اصلی ترین دلایل این افزایش تعرفه به شمار می رود.

    وی با اشاره به هزینه ای که شرکت توزیع نیروهای برق سال گذشته از مردم دریافت کرده است، تصریح کرد: این شرکت در سال ۹۷ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از مردم هزینه ارائه خدمات دریافت کرده است در حالی که تنها هزینه یکی از پروژه های این شرکت در تهران ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت و در بخش توزیع نیز مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شد و درصورتی که افزایش هزینه ها را در نظر بگیریم خواهیم دید که بیشتر از هزینه ای که این وزارتخانه از مردم دریافت کرده برای ارائه خدمات مطلوب به مردم سرمایه گذاری کرده است.

    قطعی با برنامه برق در قم نداریم

    آهنین پنجه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه قطعی با برنامه برق در قم نداریم، تصریح کرد: سخنان مطروحه مبنی بر مسامحه نسبت به برخی مناطق قم مانند مناطق ۲ و ۶ که گاهی دچار قطعی برق می شوند، اشتباه است.

    وی ادامه داد: این سخنان به جفا در حالی مطرح می شود که بیشترین فیوز سوزی و ترانس سوزی مربوط به منطقه نیروگاه می شود و علی رغم تمام تمهیداتی که برای این منطقه اندیشیده می شود اما بروز چنین مسائلی موجب خاموشی های گاه و بیگاه در این منطقه می شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه منطقه نیروگاه پرجمعیت‌ترین منطقه قم است، عنوان کرد: در این منطقه بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند و مهاجران بسیاری در این منطقه ساکن هستند.

    کاهش مصرف برق در معابر عمومی

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه شرکت توزیع نیروی برق قم برای کاهش مصرف برق در معابر عمومی گفت: از ابتدای سال گذشته تا تیرماه سال جاری ۷۷ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق روشنایی معابر به ثبت رسید که برای کاهش مصرف برق در معابر عمومی لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی جایگزین لامپ‌های دیگر شد که با این جایگزینی به میزان ۶۲ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق با کاهش مواجه شد.

    آهنین پنجه در ادامه به انتشار خبری مبنی بر سرقت کابل های برق در قم عنوان کرد: میانگین ۸ تا ۱۰ مورد سرقت کابل های برق در قم داریم که سال گذشته ۵۱ تن سیم کابل برق از سطح شهر به سرقت رفت و خساراتی را برای شهروندان به دنبال داشت.

    وی با اشاره به مسئولیت بیمه در مقابله با حوادث توزیع نیروی برق گفت: بیمه خساراتی را که شرکت توزیع نیروی برق در قم دچار تقصیر نشده است را جبران می کند که در همین راستا نسبت به خساراتی که سال گذشته به مردم وارد شد، بیمه باید مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان جبران خسارت به مردم پرداخت کند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.