به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از پایگاه ۵۹۸، حجت الاسلام عسکری امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در راستای فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین، اظهار کرد: کمیته فرهنگی اربعین زیر نظر ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور متشکل هست. مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهر قم دنبال کرد: از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از پایگاه ۵۹۸، حجت الاسلام عسکری امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در راستای فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین، اظهار کرد: کمیته فرهنگی اربعین زیر نظر ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور متشکل هست.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهر قم دنبال کرد: از آنجا که وظیفه این کمیته فرهنگی هست و اعضای آن باید دارای پیشینه فرهنگی باشند مسؤولیت تشکیل آن به بعثه رهبری با رئیس حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سپرده شده هست.

وی افزود: کمیته فرهنگی ستاد اربعین دارای سی کمیته در سراسر کشور هست و سیاست های کلی این کمیته فرهنگی نیز در ستاد مرکزی اربعین واقع در تهران انجام می گردد که برنامه ریزی های اربعین سال جاری انجام شده و تمام کمیته ها فعالیت های خود را شروع نموده اند.

حجت الاسلام عسکری دنبال کرد: طبق برنامه ریزی ها و سیاست های کمیته مرکزی، متصدی مسائل فرهنگی داخل کشور حجت الاسلام احمدی و در داخل کشور عراق اباذری رایزن فرهنگی ایران در سفارت عراق هست.

وی با بیان این که تمام زیرساخت های پیاده روی اربعین آماده هست، اظهار کرد: بیشتر از دو هزار موکب از داخل کشور تا مرز و از مرز تا کربلا علاوه بر این مبادی ورودی سامرا مستقر می باشند.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهر قم با اشاره به فعالیت های موکب ها اظهار کرد: موکب ها افزون بر فعالیت های خدماتی که انجام می دهند دارای ملحق شد فرهنگی نیز می باشند که این وظیفه بر عهده کمیته فرهنگی ستاد اربعین هست.

وی دنبال کرد: من جمله فعالیت های کمیته فرهنگی میتوان به اعزام مبلغ اشاره نمود که در سال جاری بیشتر از سه هزار مبلغ در موکب ها مستقر می باشند و برپایی نماز جماعت، برپایی حلقه های قرآنی و معرفتی و اجرای امورات فرهنگی من جمله وظیفه ها آنان هست.

حجت الاسلام عسکری اضافه کرد: در سال جاری برای اولین بار نیز از سوی واحد کمیته فرهنگی خواهران مبلغانی مشخص گردیده اند که در موکب ها مستقر می گردند؛ البته بعضی روحانیان در اصل موکب همکاری دارند و بعضی نیز مبلغ می باشند.

وی افزود: از سخنرانان معروف کشوری برای شرکت در پیاده روی اربعین دعوت شده و برنامه ریزی های لازم نیز انجام شده تا این سخنرانان هر سه روز یک بار در موکب های بزرگ مشابه حضرت معصومه(س) مستقر گردند.