[ad_1] حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اینکه در عملکرد ناموفق دولت اعتدال و امید در بخش‌های مختلف تردیدی وجود ندارد گفت: در این هفت سال برخلاف شعاری که مطرح کرده، تدبیری در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌الملل صورت نگرفته و در هر عرصه‌ای که ورود می‌کند، تنها چیزی […]

[ad_1]

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اینکه در عملکرد ناموفق دولت اعتدال و امید در بخش‌های مختلف تردیدی وجود ندارد گفت: در این هفت سال برخلاف شعاری که مطرح کرده، تدبیری در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌الملل صورت نگرفته و در هر عرصه‌ای که ورود می‌کند، تنها چیزی که وجود ندارد تدبیر است.

وی افزود: این دولت برخلاف شعارهایش نه تنها امیدی در ملت ایجاد نکرده است، بلکه عمدتاً ناامیدی را القا کرده و مردم را نسبت به آینده ناامید ساخته است.

استیضاح در شرایط امروز به صلاح کشور نیست

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه همان انتقادات جدی که نسبت به دولت قبل مطرح بود، در مورد دولت تدبیر و امید نیز صدق می‌کند گفت: متأسفانه در عرصه اقتصاد وضعیت به مراتب بدتر است. افزایش ساعتی قیمت دلار، سقوط ارزش پول ملی، کوچک شدن سفره مردم، تورم و … مسائلی است که نظیر آن در دولت‌های پس از انقلاب تنها در دولت آقای هاشمی وجود داشت، ولی حتی وضعیت کنونی نسبت به آن دوره نیز خراب‌تر است.

وی افزود: باوجود تمام این مشکلات ما معتقد هستیم در این شرایط نباید این رئیس جمهور استیضاح شود چنانچه رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر با سران قوا، فرمودند: «دولت باید تا روز آخر کار بکند و این کارها را انجام دهند و خودشان دارند تلاش می‌کنند تا نقص‌هایی که در دولت وجود دارد را خودشان به عهده بگیرند و برطرف کنند. اگر دولت این کارها را بکند، دولت دوازدهم می‌تواند موفقیتی در موقع خداحافظی داشته باشد.»

روانبخش درباره دلایل اصرار رهبر معظم انقلاب به استمرار فعالیت دولت‌ها تا آخرین روز گفت: همانطور که ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس نیز اشاره کردند، استیضاح و نظارت حق مجلس است و آقا جلوی حق مجلس را نگرفته است و اگر منظور ایشان این بود، صریحاً اعلام می‌کردند. هر چند از کدهای صحبت ایشان استفاده می‌شود که ایشان موافق استیضاح نیستند و تحلیل ما هم این است، اما این طور نیست که این را به حضرت آقا نسبت دهیم.

وی افزود: یک دلیل به شخصیت رئیس جمهور و دولت، یک دلیل به شرایط فعلی و دلیل دیگری به زمان استیضاح برمی‌گردد چنانچه از نظر زمانی فرصت زیادی در اختیار نیست و باید ببینیم هزینه‌ای که بابت این کار می‌دهیم، ارزش کافی دارد یا اینکه حکایت بیماری است که چه جراحی بشود و چه جراحی نشود، بیش از چند ماه زنده نخواهد ماند. آیا منطقی است که برای یک تفاوت ۲ ماهه چنین جراحی بزرگی را با این همه هزینه در کشور انجام بدهیم؟

فرصت کافی برای جراحی بزرگ در کشور نیست

این فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه اگر ۱ یا ۲ سال از عمر دولت مانده بود مجلس باید ورود پیدا می‌کرد و این جراحی را انجام می‌داد و ارزش هزینه دادن دارد تصریح کرد: اگر مجلسی‌ها می‌خواستند وارد این کار شوند، نهایتاً باید در اسفندماه انتخابات برگزار می‌شد و حال که زمان آن تغییر کرده، استیضاح به فروردین معوق می‌شد. بعد از این فرآیند نیز تا تقاضای استیضاح انجام شود، یک ماه فرصت بگیرد، مقدمات استیضاح انجام شود و دولت جدید مستقر شود، کار به فروردین و اردیبهشت می‌کشید. در آن زمان نیز دیگر عملاً فضای کشور عوض شده و حتی دولت قبلی هم نمی‌توانست اقدامی انجام دهد. بنابراین ما از جهت زمانی فرصت آن چنانی نداریم که بخواهیم این کار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط منطقه و کشور اجازه استیضاح را نمی‌دهد چراکه آمریکایی‌ها در مدت اخیر یکسری اقداماتی انجام داده است گفت: برای مثال برخی از کشورهای منطقه از جمله بحرین و امارات و در آینده عربستان سعودی رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته‌اند و معنای این اتفاق حضور صهیونیست‌ها در اطراف مرزهای ما و بویژه خلیج فارس است.

دشمن به دنبال ایجاد تنش در داخل کشور است

حجت‌الاسلام روانبخش با اشاره به جنگ در قسمت شمال کشورمان بین آذربایجان و ارمنستان و حضور داعش در افغانستان و تنش‌های عراق گفت: در داخل کشور هم مشکلات اقتصادی و کرونا وجود دارد. اگر در این شرایط دولت مستقر یا دولت بخواهد با سرپرست اداره شود، این تغییر با یک آرامش کامل صورت نمی‌گیرد و ممکن است این تغییر و تحولات با یکسری تنش‌ها همراه شود.

وی با تاکید بر اینکه در این فضایی که دشمن ایجاد کرده است اگر آرامش کشور ما بهم بخورد این ایجاد تنش هیچ پیشبردی هم ندارد افزود: در این شرایط کشور ما نیاز به یک آرامش کامل دارد، شرایط مناسب برای تغییر و تحول نیست بلکه شرایطی است که باید کمک کرد، ضعف‌ها و کمبودهایی و نواقصی که وجود دارد را هرطور که می‌شود باید برطرف کرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اعتراضات سال ۹۶ مردم متدین مشهد نسبت به عملکرد اقتصادی دولت گفت: در این ماجرا همان کسانی که می‌خواستند اینگونه اعتراضات به حق مردمی به نتیجه نرسد عناصر دیگری را وارد میدان کردند که با اصل نظام مخالف بودند و فضا را به سمت دیگر بردند و فراگیر کردند و جریان ضدانقلاب و سلطنت طلب وارد شدند، آمدند و آن اتفاقات در شهرها رخ داد و همچنین در ماجرای بنزین و خسارت‌هایی که به کشور وارد شد مردم نبودند.

وی افزود: در این شرایط اگر بخواهیم ورود کنیم هزینه‌های اینچنینی نیز قطعاً خواهد داشت خصوصاً با شخصیت خود رئیس جمهور و دولت، رئیس جمهور یک آدم امنیتی است و سوابق او نشان می‌دهد که از این طور بحث‌ها باکی ندارد.

سکوت عاقلانه رئیسی در برابر برچسب زنی روحانی

روانبخش با اشاره به اینکه اگر در مناظرات انتخاباتی آقای رئیسی خویشتن داری نمی‌کرد، ممکن بود تنش‌های خیابانی اتفاق بیفتند گفت: برچسب‌هایی که آقای روحانی به آقای رئیسی در مناظرات زد، همه گفتند که چرا آقای رئیسی سکوت کردند و جواب ندادند؟ ایشان واقعاً کار عاقلانه‌ای کردند که جوابی ندادند اگر می‌خواستند جواب بدهند آقای روحانی هم جواب‌های دیگری می‌دادند و چیزی شبیه مناظرات آمریکا می‌شد با این تفاوت که آنها کنترل خودشان دست خودشان است ولی…..

وی افزود: بنابراین شخصیت ایشان هم یک شخصیتی است! این طور نیست امروز مجلس ورود به استیضاح کند او هم آرام بنشیند و دقیقاً منتظر بماند که کرسی را رها کند و به مجلس جواب دهد و مجلس هم قانع نشود.

سردبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن با اشاره به اینکه رئیس دولت امنیتی است و خیلی از افرادی که در دولت هستند نیز امنیتی هستند گفت: در جراحی اول انقلاب استیضاح به همین راحتی انجام نشد امروز دولت دست رئیس جمهور است وزرا و معاون اول را خودش تعیین می‌کند و این طور نیست که رئیس جمهور کنار رفت معاون اول آن کشور را اداره کند چه آقای روحانی باشد چه آقای جهانگیری، تفاوتی نمی‌کند.

نیاز امروز کشور به همدلی و هم افزایی برای حل مشکلات

وی افزود: بنزین در اختیار دولت است، اگر در بحث بنزین اختلالی ایجاد کند خوب صف‌های بزرگی درست می‌شود به نظر من مجموع این چیزهایی که در واقع آدم می‌بیند می‌گوید که شرایط کشور اقتضا می‌کند با توجه به شخصیت رئیس جمهور و معاون اول او و شرایط منطقه و کشور و با توجه به زمان محدود باقی مانده بهترین مدل همین است که حضرت آقا دارند عمل می‌کنند و اینکه همه به دولت کمک کنند تا ضعف‌ها، مشکلات و سستی‌هایی که وجود دارد برطرف شود.

حجت‌الاسلام روانبخش طرح مجلس برای کمک معیشتی به مردم در شرایط کرونایی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مجلس خودش آمد و گفت ۱۰۰ هزار تومان به هر نفر تا پایان سال دولت بدهد درست است اتفاق به این شکل نیافتاد اما اگر مجلس این کار را نکرده بود شاید دولت هم این کار را نمی‌کرد حالا به اسم مجلس تمام نشد و به اسم دولت تمام شد در هر صورت اینجا فقرا و طبقاتی پائین آسیب می‌بینند و باید کمک شوند.

وی افزود: اگر مجلس در این عرصه ورود پیدا نمی‌کرد دولت معلوم نبود که ورود کند در برخی جاهای دیگر هم مجلس باید اینگونه عمل کند؛ در بحث مسکن بیاید در بحث‌های بودجه نویسی کمک کند بالاخره پیدا کردن ردیف پشتوانه‌ها و ردیف‌های بودجه بیاید کمک کند در این چند ماه به نظر می‌آید کشور نیاز به آرامش کامل دارد مخصوصاً که حالا آمریکایی‌ها هم رئیس جمهور جدید آمده است و انتقال قدرت از جمهوری خواه به دموکرات است و آمریکایی‌ها هم در یک حالت نقل و انتقال هستند.

ورود مجلس برای حل مشکلات کشور

این فعال سیاسی با تاکید بر استفاده از این فرصت برای برنامه‌ریزی، پیدا کردن منابع جدیدی برای قدرت و اقتصاد کشور و همچنین غلبه بر تحریم‌ها گفت: مجلس از دولت بخواهد برخی فرصت‌ها مثل بحث سرمایه گذاری روی چین که از سال ۹۴ تا حالا معلق مانده، بحث سرمایه گذاری روی روسیه و همچنین سرمایه گذاری روی کشورهای منطقه که حضرت آقا بارها فرموده‌اند اگر در این زمینه‌های کار شود می‌توانیم به فضل الهی از این مرحله نیز بگذریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولتی با توان ملی و با پشتوانه همین کشور و منابعی که در کشور هست به وجود بیاید مشکلات مردم هم یکی پس از دیگر انشاالله حل خواهد شد افزود: در این فرصت مردم با توجه به شناختی که از این جریان سازش کار و غرب‌گرا کسب کرده‌اند در آینده دولتی با اتکا به اقتدار ملی و منابع و توان ملی انتخاب کنند.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به آیات و روایات و زیرکی مومن در استفاده از تجربیاتش گفت: عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود این دولت نگاهش به غرب است و همین الان هم با اینکه گزیده شده‌ایم منتظر هستند که بایدن چه کاری خواهد کرد انگار که امیدشان به غرب و اروپا است.

رسانه‌های انقلابی عملکرد جریان غرب‌گرا در کشور را تبیین کنند

وی افزود: تکیه بر توان مردم و جوانان کشور ندارند دیگر نباید باز هم از این سوراخ گزیده شویم باید برایمان تجربه شود آن فرموده حضرت امام که فرمودند: من در میان شما باشم یا نباشم، نگذارید کشور به دست لیبرال‌ها بیفتد که این برای شما خطرناک است» باید مراقبت کنیم و این به رسانه‌های ما مثل مهر و رسانه‌های دیگر برمی‌گردد که در این عرصه باقی مانده دولت اعتدال به اصطلاح یا تدبیر و امید را نقد علمی کنند.

روانبخش با تاکید بر اینکه باید از دولت بپرسیم در فرهنگ چه کار کردند؟ در کسب و کار چه کاری کرده‌اند؟ وعده‌هایی که دادند با عملکرد آنها تطبیق دهیم و در رسانه‌های شفاف سازی کنیم گفت: فضای انتخابات که می‌شود کسی دنبال تحلیل نیست و فضا تحت تاثیر احساسات و عواطف قرار می‌گیرد در این شرایط رسانه‌ها باید به تبیین مواضع این دولت بپردازند و خود مردم نتیجه خواهند گرفت مقاومت چه آثار مثبتی دارد و سازش چه هزینه‌های سنگین‌تری دارد. همانطور که حضرت آقا فرمودند: هزینه سازش به مراتب سنگین‌تر از هزینه مقاومت است.

[ad_2]