عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: وعده‌های اقتصادی رئیس جمهور محقق نشده است , آمارهای خود دولت هم تحقق وعده‌های رئیس جمهور در حوزه اقتصاد را تائید نمی‌کند.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی نادری با اشاره به عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور اظهار کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم بسیاری از وعده‌هایی که رئیس جمهور در انتخابات گذشته به مردم داد، تحقق پیدا نکرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور قبلا گفته بود که اگر مشکلات راه حل نداشت، کاندیدا نمی‌شدم، یکی از مشکلات بیکاری است که هنوز هم در جامعه ما وجود دارد. علاوه بر بیکاری شاهد رکود در اقتصاد هستیم، براساس آمار بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده در این دولت کمتر از ۶ سال از آغاز فعالیت آن‌ها گذشته بود.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: رئیس جمهور در انتخابات گذشته وعده داده بود که اگر من رئیس جمهور شوم، رونق اقتصادی ایجاد می‌کنم، رئیس جمهور چهار سال برای محقق کردن این وعده فرصت داشت، اما آیا چرخ صنعت در چهار سال اخیر چرخید؟

نادری با اشاره به هدف مذاکرات هسته ای اظهار کرد: رئیس جمهور گفته بود که مذاکرات می‌کنیم تا چرخ اقتصاد بچرخد، روحانی شعار برداشته شدن سایه جنگ در مذاکرات را نداد و این سخن درست نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این دولت‌ها و اشخاص نبودند که سایه جنگ را از سر کشور برداشتند، بلکه این حضور مردم ایران در صحنه بود که سایه جنگ را از سر کشورمان برداشت.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: رئیس جمهور گفت که ما مذاکره می‌کنیم تا تحریم‌ها برداشته شود، اما مردم شاهد هستند که تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده است و در عمل آمریکا در برداشته شدن تحریم‌ها سنگ اندازی می‌کند.

نادری با اشاره به شعار اصلی روحانی در انتخابات ۹۲ اظهار کرد: وعده اصلی رئیس جمهور در آن انتخابات رونق اقتصادی بود، اما مردم دیدند که با مذاکره تحریم‌ها برداشته نشد، به همین دلیل رئیس جمهور شعار خودش را در آستانه انتخابات امسال عوض کرد و گفت که مذاکرات سایه جنگ را از سر کشورمان برداشت.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای هزینه‌های زیادی دادیم و براساس وعده رئیس جمهور قرار بود که مشکلات کشور در سایه توافق هسته ای حل شود، اما این اتفاق نیفتاد. اگر به متن جامعه مراجعه کنیم، می‌بینیم که وعده‌های اقتصادی رئیس جمهور محقق نشده است و آمارهای خود دولت هم تحقق وعده‌های رئیس جمهور در حوزه اقتصاد را تائید نمی‌کند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: برخی از اشکالاتی که دولت روحانی به دولت‌های گذشته داشت، خودش دچار این اشکال شد، رئیس جمهور به افزایش نقدینگی در دولت سابق نقد داشت، اما شاهد بودیم که در دولت روحانی نقدینگی از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسید، اگر افزایش نقدینگی در دولت گذشته سوء مدیریت بود، این مساله در دولت روحانی هم تکرار شده است.

نادری در پایان با اشاره به افزایش بودجه دولت خاطرنشان کرد: مدیران دولت می‌گویند که در کشور پول نیست و خزانه خالی است، اما براساس آمارهای رسمی در همین دولت بودجه جاری نسبت به دولت گذشته دو برابر شد، اگر پول نبود، این هزینه از کجا صورت گرفت؟