×
×

اعزام ۷ هزار مبلّغ در ماه مبارک رمضان به سراسر کشور

  • کد نوشته: 70104
  • معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعلام کرد: تا کنون حکم اعزام حدود ۷ هزار طلبه برای تبلیغ در ماه رمضان صادر شده که پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان این ماه مبارک به ۸ هزار نفر هم برسد.

    اعزام ۷ هزار مبلّغ در ماه مبارک رمضان به سراسر کشور
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد صبح امروز در نشست خبری برنامه‌های ماه مبارک رمضان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به برنامه‌های طلاب مبلغ در ماه رمضان، بیان کرد: بخش قابل توجهی از مردم کشور ما تنها در ایام اعزام مبلغین بهره‌مند از فیض نماز جماعت، قرائت دعا و مناجات و سخنرانی‌ها می‌شوند.

     

    وی در رابطه با اقدامات پیشینی اعزام مبلغین ماه رمضان امسال، گفت: تامین‌ ره‌ توشه تبلیغی در غالب عمومی، خانواده و ویژه مناطق مشترک شیعه و سنی نشین که در سایت بلاغ قابل دسترسی مبلغین است، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی با حضور اساتید از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، نظری منفرد و پناهیان و…، تهیه ویژه‌نامه‌ای با عنوان «جهاد تبیین» از جمله اقداماتی‌ست که قبل از اعزام مبلغین توسط این دفتر صورت گرفته است.

     

    معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: تا کنون ۷ هزار نفر حکم اعزام برای تبلیغ گرفتند که قریب به ۵ هزار نفر آنها مربوط به طلاب و مبلغین محصل در قم است؛ این مجموعه مبلغان انفرادی، خواهران مبلغه، گروه‌های جهادی تبلیغی و مبلغان نخبه که ۲۳۰ نفر از اساتید حوزه علمیه هستند را شامل می‌شود.

     

    وی اضافه کرد: طلابی که در غالب گروه‌های جهادی تبلیغی اعزام می‌شوند، علاوه بر فعالیت‌های عمومی مبلغین مثل اقامه نماز جماعت، سخنرانی و روضه خوانی، در غالب‌های متعددی مانند حضور در زندان‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، مدارس و بوستان‌ها مشغول فعالیت خواهند بود.

     

    روستا آزاد خاطر نشان کرد: شاخص‌های فعالیت‌های طلاب نیز در بخش‌های «سنتی» که شامل فعالیت در مساجد و حسینیه‌ها، «اجتماعی» شامل مشاوره و مددکاری، «جهادی» و «عمرانی» است.

     

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.