دبیر شورای‌نگهبان خواستار روشنگری و تبیین شرایط داوطلبان ریاست جمهوری برای مردم از سوی رسانه‌ها شد.

به گزارش شهرکریمه ، آیت الله احمد جنتی در ابتدای جلسه اعضای شورای نگهبان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب به ویژه میلاد با سعادت حضرت امیر مومنان علی علیه السلام گفت: حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف آن‌قدر جدی است که بسیاری از علاقه‌مندان به زحمت جا برای اعتکاف پیدا می‌کنند و این امر جای تقدیر و تشکر دارد.
دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری گفت: در روز اول ثبت‌نام ۱۲۶ نفر به عنوان داوطلب ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی‌که اغلب این افراد شرایط لازم را دارا نیستند.
آیت الله جنتی افزود: حضور افرادی که حتی سواد اندکی دارند و کمترین شرایط را برای پذیرش هر مسئولیتی دارند به عنوان داوطلب ریاست جمهوری تنها موجب زحمت نهادهای اجرائی و انقلابی می‌شود.
دبیر شورای نگهبان از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خواست در خصوص شرایط داوطلبان ریاست جمهوری روشنگری کنند و رویه کار بررسی صلاحیت‌ها را برای جامعه تبیین نمایند و شبهه‌های احتمالی را برای مردم رفع کنند.
آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به تلاش مجدد دشمنان برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران گفت: امیدوارم رسانه‌ها تحرکات دشمن را هم برای مردم تشریح کنند.
دبیر شورای نگهبان همچنین با ابراز تأسف از شدت گرفتن بی‌اخلاقی و اهانت به افراد و نهادهای مختلف در فضای مجازی، ابراز امیدواری کرد مسئولان امر برای بهبود فضای مجازی تدابیر مناسبی داشته باشند.