رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اقتتاح اولین پایگاه استاندارد اورژانس هوایی کشور در قم خبر داد

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی استان قم گفت: خدمات اورژانس هوایی که به عنوان خدمتی نوین در چارچوب تحول نظام سلامت به مردم شریف تقدیم شد، در راستای ارتقاء سلامت و احساس امنیت مردم در حوادث و سوانح جاده ای نقش خواهد داشت.

وی افزود: در خصوص حوادث جاده ای، کشور ما وضعیت مناسبی ندارد و دولت نیز با اجرای طرح تحول می‌کوشد تا در راستای کاهش مرگ و میر و آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از این اقدامات راه اندازی اورژانس هوایی در استان‌ها بود که قم به عنوان نخستین استان در کشور، صاحب این تکنولوژی شد.

ایرانی خواه گفت: کیفیت خدمات اورژانس هوایی پس از راه اندازی این خدمت نوین و پر اهمیت در کشور به طور مستمر رو به بهبود و توسعه است، به گونه ای که به زودی شاهد بهره برداری از نخستین پایگاه هوایی اورژانس استاندارد کشوری خواهیم بود.

وی عنوان داشت: این پایگاه مجهز به تمامی تجهیزات بوده و آشیانه بالگرد نیز با امکانات و استانداردهای لازم برای آن طراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های خیرین تصریح کرد: این پایگاه توسط خاندان مرحوم خرمی احداث شده که یک سال و نیم پیش کلنگ آن به زمین زده شد و امروز کار احداث آن به اتمام رسیده است.

ایرانی خواه در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث این پایگاه گفت: کل هزینه ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه توسط خاندان خیر بزرگوار مرحوم خرمی تعهد شده که از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پایگاه هوایی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نزدیکی به جاده‌های مواصلاتی استان به عنوان کانون حادثه خیر استان است که می‌تواند به سرعت خدمات رسانی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان تاکید کرد: امید است این پایگاه به عنوان نخستین پایگاهی باشد که مجهز به مدیکوپتر استاندارد می‌شود که با برنامه ریزی‌های دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جایگزین بالگردهای موجود خواهد شد.