عضو سابق هیأت رئیسه مجلس گفت: اقتصاد کشور از نبود تصمیم در حال سکته بوده و این موضوع در مسکن و رکود به خوبی قابل مشاهده است.دولت بر اساس مباحث سیاسی خود از برجام کوتاه نمی‌آید چراکه پذیرش شکست برجام پذیرش شکست سیاسی دولت است . به گزارش شهرکریمه ، مهرداد بذرپاش چهارشنبه شب در […]

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس گفت: اقتصاد کشور از نبود تصمیم در حال سکته بوده و این موضوع در مسکن و رکود به خوبی قابل مشاهده است.دولت بر اساس مباحث سیاسی خود از برجام کوتاه نمی‌آید چراکه پذیرش شکست برجام پذیرش شکست سیاسی دولت است .

به گزارش شهرکریمه ، مهرداد بذرپاش چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه تصمیم‌های نادرست سبب سرنگونی ملت می‌شود، اظهار کرد: دهه مبارک فجر نتیجه یک تصمیم ملت بزرگ ایران بوده که سرافرازی و پیروزی را به دنبال داشته است اما برای حفظ این سرافرازی باید نسبت به عملکرد دشمنان خود آگاه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روش سنجش سطح انقلابی بودن یک فرد شناسایی دشمن اوست، اضافه کرد: در مقابل دشمن بزرگ نباید رفتار عادی داشته باشیم؛ انقلاب اسلامی نعمت‌های بسیاری را برای ایران به دنبال داشته است و اکنون این نعمت‌ها به میزانی رسیده که بزرگ‌ترین حکومت‌های دنیا مقابل ایران قرار گرفته‌اند و به بزرگی ما اقرار می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به عقب‌ماندگی نظام اسلامی در برخی از حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: ۴۰ سالگی زمان بلوغ نظام اسلامی بوده و اکنون فرصت پاسخگویی در حوزه‌های مختلف است هر چند انقلاب اسلامی، ایران را با مشکلات بسیاری در اختیار گرفته اما ۴۰ سال هم زمان کمی نیست.

وی با بیان اینکه سطح ایران در معادلات منطقه‌ای ارتقاء بسیاری داشته است، عنوان کرد: اگر ایران در یک معادله تک مجهولی منطقه نیز حضور نداشته باشد این معادله حل شدنی نیست چه برسد به برخی معادلات که چند مجهولی است.

بذرپاش عنایت خداوند متعال را یکی از قدرت‌های نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر دشمنان مختلف در کنار یکدیگر قرار گیرند نمی‌توانند مقابل اراده خداوند کارآیی داشته باشند اما باید بپذیریم که در برخی از عرصه‌ها با اسم برنامه‌های توسعه، عقب‌ماندگی‌ها را رقم زده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد با انقلاب نبوده و تلاش کردند که حکومت را از مسیر اصلی دور کنند اما نتوانستند به اهداف خود برسند هر چند صدمه‌هایی را به نظام وارد کرده‌اند؛ برخی دیگر نیز از ابتدا با انقلاب همراه بوده اما از دوره‌ای به علت‌های مختلف خسته شده و دیگر همراه نیستند.

بذرپاش با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی از جوانان مومن انقلابی در فرمایشات مختلف یاد کرده‌اند، اضافه کرد: این افراد پای امام و انقلاب ایستاده و برای تحقق آرمان‌ها تلاش می‌کنند؛ در صحنه سیاسی کشور نزاع گفتمانی میان جناح آرمان‌گرای واقع بین و طیف خستگان وجود دارد که گروه دوم امورات اصلی کشور را بر عهده دارد و به عنوان جناح منفعت‌گرا شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ مصرف اصطلاحات اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گذشته است، مطرح کرد: منفعت‌گرا با تعریف خاصی از توسعه در عرصه عمل حضور یافته  و برنامه‌های مختلف را دنبال کرده است هر چند شاید گاهی در جایگاه مسؤول هم نیست اما به عنوان یک کارشناس نظرهای خود را در سطح مدیران دنبال می‌کند.

نماینده سابق مجلس یادآور شد:‌ افزایش میزان قاچاق در کشور با وجود اینکه همگان نسبت به این موضوع هشدار می‌دهند نشان می‌دهد که ضعف‌های مشخصی در نقاط تصمیم گیرنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از ناکارآمدی‌ها به بخش‌هایی از دولت اختصاص دارد، عنوان کرد:‌ در زمان اقدام، وجود تفاوت نگاه‌ها مانع از رسیدن به نتیجه می‌شود چراکه برخی از نگاه‌ها جلوگیری از قاچاق را مخالف توسعه بازار می‌دانند و برخی دیگر موضوع در حاشیه قرار گرفتن زندگی اهالی مرزی را مطرح می‌کنند در حالی که این جمعیت محدود از مردم فقط سه تا پنج درصد کالای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.

بذرپاش اضافه کرد: وقتی وزیری از کمونیستی بودن موضوع مبارزه با قاچاق کالا سخن به میان می‌آورد بدنه وزارتخانه نمی‌تواند در راستای جلوگیری از قاچاق اقدامی انجام دهد؛ همگان نسبت به این موضوع که بانک‌ها مملکت را بیچاره کرده‌اند آگاه هستیم اما چرا نباید راهکارهای عملیاتی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه میزان معوقات بانکی کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان شده است، تصریح کرد: در آمارهای رسمی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است که بانک‌ها نسبت به پس گرفتن این مبلغ هم انگیزه ندارند چراکه با وجود جریمه‌ها و دیرکردها سرمایه بانک‌ها در حال افزایش است اما با پرداخت فقط ۳۰ درصد معوقات بانکی می‌توان به هر زوج ایرانی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت کرد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه پرده‌های سیاسی کشور باید کنار زده شود، مطرح کرد: امروزه به صورت مستمر تجویز جناح منفعت‌گرا جلوگیری نکردن از واردات است به همین علت آمار واردات به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده اما با این وجود با استفاده از سخن‌های بی‌ربط و نامربوط به دنبال توجیه هستند و تغییر نرخ آمار اشتغال را مطرح می‌‌کنند در حالی که در هر خانواده ایرانی یک جوان بیکار است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه یک فردی مسئله هسته‌ای را به اقتصاد گره بزند اثبات می‌کند که جریان آرمان‌گرایی نتوانسته مواضع درست را به شیوه مطلوب در جامعه تشریح کند.

وی از فسادهای هزاران میلیاردی یاد کرد و گفت: جناح منفعت‌طلب می‌گوید که این حق‌خوری‌ها، اختلاس نیست، این موضوع در دولت گذشته نیز به خوبی قابل مشاهده بود چراکه در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی افراد جبهه منفعت‌طلب نیز نقش داشتند؛ فردی که اکنون فرار کرده و در دولت قبل مدیرعامل بانک ملی بوده تئوریسین جبهه منفعت‌طلب است که بنده از انتصاب این فرد به رئیس جمهور قبلی گله کردم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه فساد مردم را عصبانی و ناراحت کرده‌است، گفت: برای جلوگیری از این مشکلات باید دولت شیشه‌ای ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های کارشناسی به محل کار نکردن تبدیل شده است، عنوان کرد: جناح منفعت‌گرا خستگی، کم کاری و بی‌حوصلگی را به عنوان کار کارشناسی توجیه می‌کند در حالی که اقتصاد کشور از نبود تصمیم در حال سکته بوده و این موضوع در مسکن و رکود به خوبی قابل مشاهده است.

بذرپاش بیکاری صنعت مسکن را یکی از علت‌های رکود دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی حکومت‌ها و دولت‌ها موظف به مسکن‌دار کردن مردم هستند اما وقتی فردی این موضوع را نقد می‌کند پروژه‌های بزرگ ساخت و ساز مسکن تعطیل و قانون اساسی نقض می‌شود و با توجه به اینکه هزار و ۳۰۰ شغل در کشور به موضوع مسکن مربوط است، ساخت و سازهای مردمی نیز کاهش یافته و بیکاری افزایش می‌یابد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: جناح منفعت‌گرا مخالف کارهای طرف مقابل را دنبال می‌کند هر چند اقدامات طرف مقابل مثبت بوده باشد.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن اجتماعی درخواست ۲۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۰ هزار واحد را مطرح کردند، اظهار کرد: می‌خواستند این واحدها را طی ۱۰ سال در اختیار مردم قرار دهند و بعد از پایان فرصت مستاجر را تغییر دهند، بنده از عملکرد ژنرال‌ها تعجب می‌کنم چراکه علاوه بر اینکه بودجه دولت به این میزان نبوده، ملت نیز در این روش صاحب خانه نمی‌شوند، این طرح به میزانی نادرست بود که بعد از آن دیگر در رسانه‌ها یا توسط اشخاصی از جمله رئیس جمهور و وزیر مربوطه مطرح نشد.

بذرپاش وجود نقدینگی هزار و ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی بدون نسبت با رکود بی‌سابقه را نتیجه تجویزهای جناح منفعت‌گرا دانست و تصریح کرد: سه سال و نیم گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان میزان قاچاق کالا اعلام شد در حالی که اگر طرح شبنم یا ایران کد را تعطیل نمی‌کردند این آمار به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه تنها دستاورد دولت برجام است، اضافه کرد: دولت بر اساس مباحث سیاسی از این دستاورد خود کوتاه نمی‌آید چراکه پذیرش شکست برجام پذیرش شکست سیاسی دولت است و طرف مقابل نیز با نگاه به وضعیت موجود برجام‌های دو و سه را به منظور تضعیف قدرت موشکی ایران و تضعیف رویکرد انقلابی در منطقه دنبال می‌کند.