– خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس با بیان اینکه عموم جامعه و حکومت برای سامان دادن یک زندگی اخلاقی و سالم وظیفه ها مهمی بر دوش دارند اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه […]

– خبر ها استانها –

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس با بیان اینکه عموم جامعه و حکومت برای سامان دادن یک زندگی اخلاقی و سالم وظیفه ها مهمی بر دوش دارند اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه بر عهده والدین بوده و پایه‌های یک شخصیت سالم به دست پدر و مادر شکل می‌گیرد.

وی رساله حقوق امام سجاد(ع) را یک اطلاعیه اخلاقی و اجتماعی دانست و گفت: این امام همام در این رساله تأکیدات زیادی به اهتمام پدر و مادر در تربیت فرزندانشان داشته‌اند، علاوه بر این در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) اهتمام بر احساس مسیولیت والدین نسبت به اخلاق، شخصیت و آینده فرزندان شده و آن را با اهمیت می‌شمارند.

امام‌جمعه شهر قم با بیان اینکه در آیات کریمه قرآن نیز بر اصل وظیفه والدین در تربیت فرزندان اهتمام زیادی شده هست، تصریح نمود: در آیه ششم سوره تحریم یک خطاب عام به‌عنوان یک تکلیف برای جامعه اسلامی بوده که انسان‌ها دو مسیولیت نگهدارى از نفس و مسئول بودن در ازای خاندان را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به درجات واژه «اهل» در آیه ششم سوره تحریم ابراز کرد: در این آیه اهتمام بر نگهدارى همسران و فرزندان شده هست، این سبک زندگی که کسی در لاک خود فرورفته و نگاهی به فرزندان و آینده آن‌ها نداشته باشد سبک زندگی انسانی نیست لکن سبک زندگی اسلامی آن بوده که در مقابل فرزندان و خانواده خود احساس مسیولیت کند.

امام‌ جمعه شهر قم با نقل حدیثی از امام صادق(ع) گفت: در این حدیث آمده که یکی از اصحاب در کنار پیامبر(ص) نشسته و آغاز به گریستن کرد و گفت من نمی‌توانم خودم را مدیریت کنم چه برسد به اینکه خاندان و خانواده خود را از عذاب جهنم صیانت کنم! رسول خدا به وی آرامش داده و توصیه‌هایی کردند و فرمودند که وظیفه پدر و مادر این بوده که کوشش خود را انجام دهد و فرزندان را در مسیر درست قرار دهید و باقی را به خداوند متعال واگذار کنید.

امام‌جمعه موقت یزد: دشمن در پی ناامیدکردن مردم از قدرت ایران در مقابل استکبار هستامام جمعه اردبیل: قدرت ایران اسلامی متاثر از روحیه ایمان و شهادت‌طلبی هستسردار نقدی در شهر قم: عظمت و قدرت ایران اسلامی نتیجه پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب هست

اعرافی در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ دی اضافه کرد: یاد و خاطره همه علما و مراجع به‌ویژه آیت‌الله هاشمی شاهرودی را گرامی می‌داریم که از خاندان وی چند تن در عراق شهید شدند و در سنگر علم و فقاهت خوش درخشیدند.

وی با گرامیداشت روز و هفته جهاد کشاورزی گفت: خدماتی که جهاد سازندگی و کشاورزی در دوران دفاع مقدس انجام داد را گرامی داشته و می‌گوییم که کشاورزی یک رکن با اهمیت در کنار صنعت بوده و باید آبیاری ما باید آبیاری علمی و فنی گردد و دولت و مسئولین باید برای آن برنامه جدی‌تری دارا باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه شهر قم ضمن گرامیداشت سانحه گوهرشاد تصریح نمود: همه ما به‌ویژه در شهر قم باید کوشش کنیم که مقوله عفاف و حجاب در میان جوانان و زنان ما تحکیم گردد، بعضی از مظاهر با فرهنگ مترقی اسلام و ایران اسلامی و با فرهنگ مترقی شهر قم سازگار نیست، باید جلوی مظاهر فساد گرفته‌ شده و مبانی عفاف و حجاب موردنظر قرار گیرد.

اعرافی در ادامه با اشاره به اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: باید به‌عنوان حوزه توصیه‌های رهبری معظم انقلاب و علمای بلاد را توجه داشته و با اهمیت بشناسیم.

وی با  اشاره به سخنان موخر ترامپ در آغاز سال میلادی گفت: در این سخنان ترامپ گفت که قدرت ایران در منطقه کاهش‌ یافته و انسجام ملت ایران کاهش پیداکرده و یا ما می‌خواهیم مذاکره کنیم اما آن‌ها آمادگی ندارند.

امام‌ جمعه شهر قم خطاب به ترامپ عنوان نمود: شما آرزوی جدایی ملت ایران از آرمان‌های انقلاب را دارید اما ما می‌گوییم همان‌طوری که گذشتگان شما این آروز را به بستر فوت بردند تو نیز این آرزو را به گور خواهی برد و ملت ایران به فضل الهی با داد فوت بر آمریکا در مقابل تو خواهد ایستاد.

اعرافی تصریح نمود: این ندای قلبی و این شور انقلابی همچنان زنده بوده و در مقابل دشمنان ملت این ندا و صدای الهی هرگز خاموش نخواهد گردید.

وی در انتهاء به استاندار جدید شهر قم مبارک باد گفت و اضافه کرد: شهر قم باید مورد توجه زیادتر قرار گیرد و هم ما و مسئولین در مقابل شهر قم مسیولیت داریم و هم مسئولین باید در حوزه‌های بهداشت و درمان، زیرساخت‌های زیارت و گردشگری زیارتی و اشتغال و زیرساخت‌های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند و دولت و مسئولین نباید به شهر قم به‌عنوان یک شهر مشابه شهرهای دیگر ببینند لکن شهر قم پایگاه مذهبی بوده و امید داریم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.