به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: مؤمن وقتی که تقوا الهی را پیشه کند به لوازم تقوا نیز ملزم می‌شود که ازجمله مهم‌ترین این لوازم محافظت […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: مؤمن وقتی که تقوا الهی را پیشه کند به لوازم تقوا نیز ملزم می‌شود که ازجمله مهم‌ترین این لوازم محافظت خانواده و اطرافیان از آتش جهنم هست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اضافه کرد: وظیفه مکتبی هر مؤمنی این هست که از خانواده خود نگهدارى لازم را داشته و آن‌ها را از آتش جهنم محافظت کند، امر کردن به اوامر خداوند متعال و نهی‌کردن از محرمات الهی تکلیف مؤمنین در محافظت خانواده از آتش جهنم هست.

‌وی در خطبه دوم نماز‌جمعه شهر مقدس شهر قم با اشاره به اولین خطبه امام علی(ع) پس از رسیدن به خلافت ابراز کرد: اشخاص تأثیرگذار در جامعه در مقابل جهت‌دهی به مردم مسئول‌اند، تقوای سیاسی از سخت‌ترین نوع تقوا هست، شاخصه تقوای سیاسی این بوده که فرد نان به قیمت روز خور نبوده و به علت منفعت های شخصی و گروهی معاهده یا قانونی را امضاء یا تصویب نکند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به افشاگری امام راحل در مورد لایحه کاپیتولاسیون گفته بود: امام راحل در این زمینه افشاگری ویژه‌ای کرده و در خصومت مجلس شورای ملی و مسئولین نظام پهلوی سخنرانی گرم و پرشوری زده و با داد بلند خود ثابت نمود هیچ مجلس و ارگانی حق ندارد قانونی را برخلاف دین و منطق اسلام به تصویب برساند، آمریکا امروز نسبت به گذشته زخم‌خورده‌تر شده در نتیجه نباید خصومت که روزی از در بیرون کردیم امروز بخواهد از پنجره وارد گردد.

امام‌جمعه شهر قم با اشاره به مراسم شگرف پیاده‌روی حماسی اربعین حسینی(ع) دنبال کرد: زیارت اربعین در روز اربعین از نشانه ها مؤمن ذکر شده و مؤمنین حقیقی بر زیارت این روز همت ویژه‌ای دارند. زوار پیاده‌روی حماسی با حضور در این مراسم پیمان و پیوند خود را با آرمان‌های عاشورا و امام زمان(عج) تجدید می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: مقابله با ستم‌گران و شکستن هیمنه بت‌های زمانه گاهی نیازمند خون بوده و صرفاً با فدا‌شدن خون و ریختن خون بر پای شجره دین می‌توان از دین دفاع نمود و مانع از نابود شدن آن شد، امام حسین(ع) برای ماندگاری دین سرمایه‌های سنگین و گزافی را به‌پای شجره طیبه دین جاری کرد.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین ابراز کرد: فروختن آخرت به قیمت ناچیز دنیا، هواپرستی، نافرمانی خدا و پیروی از منافقین توسط کوفیان از مهم‌ترین درس ها عبرت‌آموزی بوده که می‌توان از مساله عاشورا درس گرفت، زیارت کننده اربعین باید با شنیدن پیام اربعین امام حسین(ع) به وظیفه خود به‌درستی عمل کند.

امام‌جمعه شهر قم لزوم همکاری و واگذاری اصل امور و موکب‌داری به مردم عراق را مورد توجه قرار داد و تصریح نمود: موکب‌داران ایرانی مستقر در عراق باید نسبت به حس میزبانی مردم عراق احترام گذاشته و شکل ضیافت و پذیرایی آن‌ها علت بعضی مسائل در برهم‌خوردن حس میزبانی و پذیرایی مردم شریف کشور عراق نشود.

آیت‌الله سعیدی گفته بود: برای سومین سال پیاپی قرارگاه مردمی اربعین در مصلی قدس برگزار شده و در ساکن کردن زوار بیگانه و داخلی بسیار مؤثر بوده هست، راهپیمایی اربعین یک مانور بزرگ حماسی بوده که اگر به شکل شایسته صورت پذیرد می‌توان علت خشم و برهم خوردن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان گردد.