امام جمعه قم گفت: امام خمینی(ره) به یک جناح خاص سیاسی و یا حتی فقط به بیت ایشان تعلق ندارد. به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام سید علی خمینی و مسئولان هیئت‌های مذهبی شاخص قم، اظهار کرد: قرآن کریم به ما تأکید دارد که یاد نام آوران را […]

امام جمعه قم گفت: امام خمینی(ره) به یک جناح خاص سیاسی و یا حتی فقط به بیت ایشان تعلق ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام سید علی خمینی و مسئولان هیئت‌های مذهبی شاخص قم، اظهار کرد: قرآن کریم به ما تأکید دارد که یاد نام آوران را زنده کنیم. این مسئله، یادآوری از اشخاص نیست بلکه یادآوری از شخصیت و کارهای این افراد است.

وی در بیان فواید گرامیداشت نام آوران، گفت: وقتی از این بزرگان و نام آوران، یاد کنیم، مردم متوجه می‌شوند که این افراد در مسیر رضایت خداوند کار می‌کردند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) افزود: یاد بزرگان برای این است که دیگران بدانند این افراد دارای ویژگی‌هایی هستند که برای دیگران قابل الگوگیری است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه روحیه گرایش و توجه به قهرمانان در ذات جوانان ما وجود دارد، امام خمینی(ره) را یکی از شخصیت‌های الگو دانست.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری مراسم ویژه ۱۲ محرم در میدان روح‌الله، خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: امام خمینی(ره) متواضعانه در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کردند و تعامل و ارتباط بین هیئت‌های مذهبی و رهبری نظام از گذشته وجود داشته است، بنابراین حضور هیئت‌های مذهبی در مراسم ویژه ۱۲ محرم نشان دهنده قدرشناسی هیئت‌های مذهبی از امام خمینی(ره) است.

وی گفت: حضرت امام خط قرمز جریان‌ها و گروه‌های مختلف هستند و همه گروه‌ها و جریان‌هایی که در خط دین، ولایت و صراط مستقیم حرکت می‌کنند مورد اکرام و احترام هستند.

آیت‌الله سعیدی افزود: حضرت امام به یک جریان خاص یا حتی فقط به بیت ایشان اختصاص ندارد و این نگرش، لوازمی دارد که باید به آن پایبند باشیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(س) تأکید کرد: اینکه جریان ۱۵ خرداد در ماه محرم بوده، بسیار اهمیت دارد اما این روز به دلیل نزدیک بودن با ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

امام جمعه قم در پایان از هیئت‌های مذهبی خواست که در مراسم ویژه ۱۲ محرم فارغ از نگرش جناحی و در راستای تقویت جایگاه نظام، امام و رهبری با شور و شوق فراوان شرکت کنند.