رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ابراز کرد: امام خمینی (ره) در بُعد سیاسی، عبادی، عرفانی و مدیریت جامعه پیشتاز بود و شخصیت ایشان با این حال نیز محبوب دل‌های مردم است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر روز گذشته در همایش افتتاحیه نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» که در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، مطرح کرد: همایش امروز پیش درآمد و مقدمه‌ای برای مراسم ۱۵ خرداد ماه با سخنرانی مقام معظم رهبری در کنار مرقد حضرت امام (ره) است.

 

وی با بیان اینکه آیه شریفه ««قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» شناسنامه قیام امام راحل است، افزود: جهاد معانی وسیعی دارد اما همه جا آن جهاد رضایت خدا نیست؛ تنها جهادی مورد رضایت خدای متعال است که فقط برای او باشد که امام خمینی (ره) مصداق چنین مجاهدی بود.

 

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه جهاد اکبر یعنی انسان دل به عقل و برهان نبندد، بلکه عاشق ذات پروردگار عالم شود، ادامه داد: جهاد اصغر مبارزه با دشمن بیرونی، جهاد اوسط مبارزه با نفس و جهاد اکبر یعنی در گیر و دار استدلال باقی نماندن و همان عارف واصل شدن است. ما معتقدیم حضرت امام (ره) هر سه مرحله جهاد را به خوبی دارا بود.

 

وی بیان کرد: امام راحل در بُعد سیاسی، عبادی، عرفانی و مدیریت جامعه پیشتاز بود و با این حال نیز محبوب دلهای مردم است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: آن واقعه‌ای که در فرانسه برای امام راحل رخ داد و موقع زوال ظهر از جلوی ۱۰۰ دوربین که مستقیم پیام ایشان را به دنیا مخابره می‌کردند، کنار رفتند و به نمارشان پرداختند، انسان را به یاد امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) می‌اندازد که در اوج بحث و مجادله با ملحدین که وقت اذان شد، به اقامه نماز اول وقت پرداختند.

 

وی با اشاره اینکه این ویژگی نشان از چهره ماندگار و معنوی شخصیت حضرت امام (ره) است، گفت: ایشان عارفی واصل، حکیمی متأله، فقیهی جامع الشرایط، تجسم ارزش‌های اخلاقی، مجدد و احیاگر دین و معنویت انسان معاصر است که همواره نام و یاد او از خاطره‌ها نخواهد رفت.

 

دیگر سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس کمساری مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: برخی از آثار منتشر شده از جمله صحیفه امام(ره)، موسوعه امام(ره) در ۵۰ جلد و دانشنامه امام خمینی(ره) در ۱۰ جلد است.

 

وی با بیان اینکه امروز حدود ۸۰ هزار مقاله با موضوع امام خمینی(ره) در اختیار داریم، اضافه کرد: کتاب‌های ارزشمندی با موضوعات گوناگون در این محور توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار منتشر شده و یا اجازه انتشار یافته است.

 

کمساری نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» را بخشی از عملکرد سه دهه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: در راستای ویرایش جدید صحیفه امام راحل(ره)، کارهای علمی و پژوهشی جهت بررسی اسناد به دست رسیده در حال انجام است.

 

گفتنی است این نمایشگاه از هشتم لغایت دوازدهم خرداد ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۷ عصر تا ۲۱ شب پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان می‌باشد.

 

انتهای پیام/