معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: هیچ کشوری به‌اندازه آمریکا ناقض حقوق بشر نبوده و آن‌ها خود را در رابطه با نقض حقوق بشر ذی‌حق می‌دانند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالمجید یزدی در همایش تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان که با موضوع حقوق بشر آمریکایی و راهکارهای مقابله با آن در سالن همایش‌های اتاق اصناف برگزار شد، با اشاره به ارزش و جایگاه والای حقوق بشر در اسلام اظهار داشت: اسلام برای حقوق حیوانات نیز برنامه خاص خود را دارد، اما امروز عده‌ای داعیه‌دار حقوق بشر شده‌اند که خود بزرگ‌ترین ظلم‌ها را به بشریت روا داشته‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: خداوند در کنار خلق بشریت راه هدایت و کتاب رستگاری او را نیز آفریده و دیگران نمی‌توانند برای انسان نسخه سعادت‌بخشی بپیچند، چراکه به اصل انسانیت آگاهی ندارند.

وی با مردود دانستن تعالیم اومانیست‌ها در عرصه‌های سعادت‌بخش انسان تأکید کرد: تمامی مکاتب بشری سود و منفعت خود را در درجه اول مدنظر دارند و سود بشر در کنار سود شخصی آن‌ها مطلوبیت دارد، اما خداوند در حالی انسان‌ها را هدایت می‌کند که نیازی به آن‌ها ندارد.

یزدی با اشاره به معیارهای کمال انسان تأکید کرد: کمال انسان در تعالی روح اوست و تعالی او با لذت‌جویی‌ها زودگذر دنیایی که مکاتب مادی به دنبال آن هستند مغایرت دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به ارزش بالای حق حیات در مکتب اسلام گفت: در مکتب اسلام مرگ یا زنده کردن یک انسان برابر است با مرگ یا زنده کردن تمامی انسان‌های روی زمین و از همین رو زندگی انسان در مکتب اسلام دارای ارزش ذاتی است و نباید به خاطر منافع ملی، ملتی را از حق حیات خود محروم کرد.

وی آزادی انسان را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: انسان در نظام تکوین آزاد خلق‌شده و هیچ فردی اجازه تحمیل و به بردگی کشاندن وی را ندارد، هرچند که در عالم تشریع ممکن است تکالیفی بر وی حمل شود.

یزدی مساوات انسان را موردتوجه قرار داد و گفت: در مکتب اسلام همه انسان‌ها ازنظر حقوق و معیارهای انسانی برابر هستند و رنگ و قومیت تأثیری بر آن ندارد و تنها معیار برتری انسان تقوا است.

وی تعلیم و آموزش همگانی را در مکتب انسان‌ساز اسلام موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: همه انسان‌ها باید از حق دانش و تعلیم برخوردار باشند و مهم دراین‌بین آن است که دانش باید در راستای خواست الهی قرار بگیرد و طوری نشود که این دانش‌ها تبدیل به بمب‌های اتمی گردد و بر سر ملت‌های بی‌گناه ریخته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت‌: هیچ کشوری به‌اندازه آمریکا ناقض حقوق بشر نبوده است و آن‌ها خود را در رابطه با نقض حقوق بشر ذی‌حق می‌دانند.