×
×

امام جمعه قم مطرح کرد
امروز در جنگ ترکیبی «زنان» هدف قرار گرفته‌اند/حجاب باید در اولویت قرار بگیرد

  • کد نوشته: 331326
  • امام جمعه قم گفت: در جنگ ترکیبی امروز دشمن زن مورد هدف قرار گرفته و دشمن به دنبال این است که ایران اسلامی حجاب را کنار زند یا اینکه درگیر یک دو قطبی در جامعه شود.

    امروز در جنگ ترکیبی «زنان» هدف قرار گرفته‌اند/حجاب باید در اولویت قرار بگیرد
  • آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس، اظهار کرد: ماه رمضان ماه پرفروغی است که به همه ما جان تازه‌ای بخشیده و این ماه یک ظرف زمانی است که به همه زندگی بشر و اعمال انسان‌های مؤمن رنگ و بوی ویژه‌ای می‌بخشد، ظرف‌های زمانی نسبت به آنچه که در آن اتفاق می‌افتد تاثیرگذار هستند و همانطور که بهار طبیعت فضایی را برای رشد گیاهان و طبیعت فراهم می‌کند بهار معنویت هم فضایی برای رشد و شکوفایی دل و جان انسان‌ها فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای پذیرفته شدن اعمال و کارهای خوب است، عنوان کرد: رمضان از ظرفیتی برخوردار است که ثواب اعمال خوب را چند برابر می‌کند.

    *قمی‌ها پیشگام ارزش‌های الهی هستند

    مدیر حوزه‌های علمیه از مردم قم به عنوان پیشگام ارزش‌های الهی نام برد و گفت: امام سجاد(ع) در دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه به وداع با رمضان پرداختند که پیشگامان جهاد در راه خدا باید به این دعا توجهی ویژه داشته باشند.

    وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه قم گفت: مردم قم امروز هم همانند ۲۲ بهمن حماسه‌ای نو آفریده و با حضور خود باری دیگر نشان دادند که با وجود همه سختی‌ها، مشکلات و هجمه‌ها امت بیداری هستند.

    *حجاب و زیست ایمانی باید در اولویت قرار گیرد

    اعرافی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی از جمله مقوله حجاب و زیست ایمانی مردان و زنان باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: نگاه اسلام به زن یک نگاه مترقی و متفاوت از نگاه غرب و نگاه متحجران است، نگاه اسلام ناب در قرائت انقلاب اسلامی، نگاهی پیشرفته، متعالی و سازگار با همه زوایای شخصیت زن است.

    وی ادامه داد: نگاه اسلام به زن و خانه نگاهی است که در آن مصلحت زن، خانه و خانواده دیده شده است و به تعبیر رهبری ما از غرب مطالبه داریم و مدعی این هستیم که زن در نگاه ناروای غربی ابزار شهوت‌رانی می‌شود درحالی که ما به یک نگاه عالی و متعالی در منطق اسلام اعتقاد داریم که زن جایگاهی بزرگ در خانه و جامعه دارد و در پرتو انقلاب اسلامی این الگو جلوه‌گر شده است.

    امام جمعه قم تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی سواد زنان به بالای ۹۰ درصد رسیده و درب‌های دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به روی زنان گشوده شده است، امروز ۶۰ درصد جامعه دانشگاهی و بیش از ۱۰ هزار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از زنان هستند.

    وی با تاکید بر اینکه نگاه غرب به زن، ناثواب و موجب تحقیر زن است، ادامه داد: زن چراغ کانون خانواده است که اگر به آن نگاهی درست داشته باشیم می‌توانیم جامعه خود را درست کنیم.

    *امروز در جنگ ترکیبی «زنان» هدف قرار گرفته‌اند

    آیت‌الله اعرافی حجاب را نمادی از زیست ایمانی، هویت ایرانی و انقلابی دانست و گفت: حجاب پرچم شرافت و افتخار زن ایرانی و یک ارزش آسمانی و الهی و محدودیتی کوچک برای آزادی‌های بزرگ است و زنان ما این موضوع را در انقلاب اسلامی فهمیده‌اند.

    امام جمعه قم اظهار کرد: در جنگ ترکیبی امروز دشمن زن مورد هدف قرار گرفته و دشمن به دنبال این است که ایران اسلامی حجاب را کنار زند یا اینکه درگیر یک دو قطبی در جامعه شود.

    وی خاطرنشان کرد: دختران و بانوان عفیف و با حجاب و مؤمن خود پیشگام پذیرش این ارزش و رواج آن هستند و این نگاه در زنان ما قوی‌تر خواهد شد اما باید بدانیم که در ترویج و تحکیم ارزش حجاب همه ما مسئول هستیم، حوزه، روحانیت، دولت، مجلس، نهادهای امنیتی و انتظامی و همه عموم مردم به ویژه بانوان وظیفه دارند و نباید وظایف خود را به دیگری واگذار کنیم.

    آیت‌الله اعرافی ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در عرصه حراست از حجاب و عفاف جامعه گفت: باید فریضه امر به معروف در جامعه رواج پیدا کند و دولت و مسئولان نیز زیرساخت‌های یک زندگی اسلامی را تامین و دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون مطابق قوانین عمل کنند؛ بنده به عنوان یک طلبه و روحانی وظیفه دارم و دستگاه‌های اسلامی و فرهنگی نیز وظیفه دارند اما اقدامات قانونی هم باید در جای خود انجام شود و اینکه تلاش ما باید یک تلاش سنجیده و دقیق باشد تا در زمین دشمن بازی نکنیم.

    *رژیم کودک‌کش اگر میدان پیدا کند به همه هجوم خواهد برد

    وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین یک مسئله اسلامی، انسانی و ملی است، گفت: مسئله فلسطین به این خاطر انسانی است که در غصب فلسطین همه بشریت مورد هجوم قرار گرفت و حق انسان‌ها زیر پا گذاشته شد، قضیه فلسطین بخاطر مسجدالاقصی اسلامی هم است و برای همه کشورهای منطقه ملی هم است چراکه رژیم صهیونیستی اگر میدان پیدا کند همانند گرگ هار به همه منطقه هجوم خواهد برد.

    عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تئوری انقلاب اسلامی از زبان رهبری نسبت به فلسطین این است که یا انتخابات میان مردمان اصیل فلسطین و تعیین حکومت توسط آنان دنبال شود یا اینکه ما راه مقاومت، ایستادگی و جهاد را برای آزادی فلسطین دنبال خواهیم کرد؛ دنیا هم بداند یا باید منطق انتخابات آزاد را بپذیرد یا راه، راه جهاد خواهد بود که راهپیمایی امروز هم فریاد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن تا پایان خط و محو اسرائیل است.

    وی تصریح کرد: دولت‌های اسلامی باید در همه سطوح از جمله فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش را رها کرده و در کنار فلسطین قرار گیرند؛ امروز برخی از یهودی‌ها می‌خواهند از اسرائیل مهاجرت کنند و دولت‌ها باید به تحقق این امر کمک کنند.

    آیت‌الله اعرافی گفت: با تغییر معادلات، امروز زمان ذلت تمام شده و نیروی مقاومت در فلسطین و لبنان پیشاهنگ و علائم شکست دشمن آشکار است، دولت‌های اسلامی هم باید بیدار شوند و پرونده عادی‌سازی را کنار گذارند و از ملت فلسطین حمایت کنند.

    *رمضان مکتبی برای ساختن جامعه است 

    امام جمعه قم گفت: رمضان یک مکتب اجتماعی و مدرسه‌ای برای ساختن جامعه است و در پرتو انوار درخشان رمضان جامعه بیداری معنوی پیدا می‌کند و به حیاط نوین روحی و ملکوتی می‌رسد.

    وی شرکت در راهپیمایی قدس را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: ما باید در باقیمانده رمضان مکتب سازندگی را پیگیری و تلاش کنیم تا درس‌ها و الهام‌های رمضان بزرگ در طول سال استمرار داشته باشد، ماه رمضان باید فرد، خانه و جامعه را برای انجام رسالت‌های الهی آماده کند.

    آیت‌الله اعرافی ماه رمضان را ماه دستگیری فقرا و توجه به نیازمندان خواند و تصریح کرد: فرزندان ما در ماه رمضان ساخته و برای دریافت معارف الهی آماده می‌شوند.

     وی با تاکید بر اینکه رمضان را نباید فقط از منظر فردی نگاه کرد، گفت: فرهنگ رمضان باید خانه‌های ما را روشن کند، رمضان یک مکتب تربیتی است که باید کودک و نوجوان در این مکتب آموزش ببینند و والدین باید فرهنگ تربیتی رمضان را مورد توجه قرار دهند.

    امام جمعه قم در بخش پایانی نماز جمعه قم نکات مهم خطبه‌های خود را به زبان عربی برای مخاطبان عرب‌زبان مطرح کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید