به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) که در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد، گفت: از مطالبی که در معارف اهل‌بیت(ع) به آن توجه شده مسئله عهد با ولایت هست که مومنان با خدا بستند، در این […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) که در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد، گفت: از مطالبی که در معارف اهل‌بیت(ع) به آن توجه شده مسئله عهد با ولایت هست که مومنان با خدا بستند، در این زمینه هزاران روایت داریم.

استاد حوزه علمیه در ادامه اضافه کرد: بعد از خلقت آدم خداوند عهد ولایت و عهد بندگی به آدم ارائه کرد بعضی آن را پذیرفته و بعضی نپذیرفتند، افرادی که آنجا عهد ولایت را قبول کردند در دنیا شیعه متولد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به قسمتی از دعای عهد که شیعیان در آن با امام زمان(عج) تجدید عهد می‌کنند، گفت: عهدی که شیعیان با امامن معصومین(ع) بستند این بوده که سرمایه خود را برای ولی خدا خرج کنند و برای شیطان خرج نکنند، چشم، گوش و اعضای وجودی ما یک سرمایه می باشند که اگر در مسیر امامن معصومین(ع) به کار رود آدم را رشد می‌دهد در غیر این صورت به صورت قطع برای شیطان خرج می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دنیا دو پرچم حق و باطل برپاست که سومی ندارد، هر کس در جبهه حق نبود در جبهه باطل هست، عنوان نمود: اگر کسی فکر کند از ولایت اهل بیت(ع) بیرون آمده آزاد هست بداند به صورت قطع تحت ولایت شیطان هست.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های آدم در یکی از دو مسیر حق و باطل خرج می‌شود، سرمایه‌ای که در حق خرج نشود به صورت قطع در مسیر باطل خرج می‌شود، کسی سرمایه خود را در اختیار ولی خدا قرار داد وی را رشد می‌دهند. امام حسین(ع) به پول من و شما احتیاج ندارد ما سرمایه‌گذاری برای او خودمان پاک می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایتی از امامن معصومین(ع) گفت: افرادی که در راه خدا خمس، زکات یا انفاق می‌کنند خود برکت پیدا کرده و رشد پیدا می‌کنند. امام دست به خاک بزند طلا می‌شود اگر می‌فرماید انفاق کنید برای گشایش رزق شما هست. اهل بیت(ع) وقتی به فقیری پول می‌دادند دست خود را می‌بوسیدند زیرا دست خدا از آستین فقیر بیرون آمده که سرمایه را بگیرد و روز قیامت به آدم برگرداند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اگر شما سرمایه خود را دست اهل بیت داده و آبرو را خرج امام زمان(عج) کردید روز قیامت که احتیاج به آبرو دارید به شما آبرو می‌دهد. اگر آدم چشم را خرج شیطان نکرده و چیزی را دید که امام زمان(عج) را اذیت نمی‌کند خداوند در عالم آخرت که بعضی کور می باشند به وی چشم می‌دهد.

وی با تاکید دو مرتبه بر اینکه در دنیا هر سرمایه‌ای را در اختیار ولی خدا قرار دهید در آخرت آن را به شما بازمی‌گرداند، گفت: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید از اموال آنان (مسلمانان) صدقه بگیر که پاکشان کنی و آنان را رشد دهی.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه اگر کسی به امامن معصوم(ع) وصل نشود و در محیط ولایت او قرار نگیرد هیچ عملی از عمل خیر او بالا نمی‌رود و پاک نمی‌شود، گفت: غذا از طریق مومن به ذکر وعبادت مبدل شده و به ملکوت می‌رسد، آدم هم وقتی خود را به ولی خدا بسپارد رشد می‌کند، قرآن، نماز و عبادت مثل بذری هست که اگر در محیط ولایت قرار گیرد رشد می‌کند اما غیر محیط ولایت مثل کویری بذر را خشک می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان ظهور امام زمان(عج) استعداد و نهایت انسان‌ها رشد جهشی پیدا می‌کند، گفت: امروز مردم زندگی انسانی ندارند.

  وی اضافه کرد: وقتی حضرت ولی عصر(عج) تشریف می‌آورند انسان‌ها اطراف وی را گرفته سرمایه و خود را به وی می‌سپارند. امام مثل نور در آینه آنان جلوه می کند. با آمدن امام راحل زیادی از جوانان انقلابی شده و تغییر کردند به صورتی که در جنگ مثل عرفا مشی کرده و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در زمان هر کدام از امامن معصومین(ع) اگر وفای به عهد می‌شد فرج اتفاق می‌افتاد و خلافت را پس می‌گرفتند، ابراز کرد: امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورند که یاران او وفای به عهد دارا باشند. امروز افرادی که به نائب امام زمان(عج) وفا می کنند به امام زمان(عج) هم وفا خواهند کرد و افرادی که به نائب امام زمان(عج) جفا کنند به امام هم جفا خواهند کرد؛ در نتیجه امروز روز تمرین وفاداری به امام هست.

استاد حوزه علمیه در انتهاء افزود: حضرت ابوالفضل(ع) نیروی عملیاتی امام حسین(ع) بود وقتی امام وی را به عنوان نیروی خدماتی دنبال آوردن آب فرستاد هیچ اعتراضی نکرده و منحصرا اطاعت کرد زیرا او تسلیم محض امام خود بود. برای حضرت ابوالفضل(ع) منحصرا اطاعت از امام حسین(ع) ارزش داشت صلح برتری یا هر چیز دیگری برای او ارزش نداشت.