امام جمعه قم در دیدار معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت :زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، فرهنگ انقلاب به سراسر جهان نشر یافت و همین مساله موجب نشان دادن چهره واقعی استکبار و همپیمانان آنها شد. شهرکریمه/، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار مهرزاد حمیدی، […]

امام جمعه قم در دیدار معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت :زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، فرهنگ انقلاب به سراسر جهان نشر یافت و همین مساله موجب نشان دادن چهره واقعی استکبار و همپیمانان آنها شد.

شهرکریمه/، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان این که وجود قانونی الهی به تنهایی نمی تواند مردم را در صراط مستقیم نگه دارد، افزود: آنچه که برای هدایت انسان ها و اجرای احکام و قوانین الهی ضروریست، استقرار حکومت اسلامی در جامعه است.
وی گفت: در زمان طاغوت قرآن کریم تحریف نشده بود، ولی آنچه که از اجرای این قانون الهی جلوگیری می کرد، وجود حاکمیت طاغوت در کشور بود.
سعیدی با بیان این که در دوران پیش از انقلاب، نظام به دنبال اجرایی کردن قوانین قرآنی، این منشور الهی نبود، افزود: خداوند بر ما منت گذاشت و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در کشور به راه افتاد و با رهبری این عبد صالح الهی و برکت خون شهیدان، به پیروزی رسید و جامعه به سمت اجرای قوانین الهی حرکت کرد.
وی به دشمنی های وهابیت با مکتب تشیع اشاره کرد و گفت: وهابیت در صد سال گذشته نیز وجود داشت، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ترویج اسلام ناب را بر خلاف دیدگاه های خود دید، از این رو امروزه دست در دست دشمنان مسلم اسلام گذاشته و برای ضربه زدن به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کمر همت را بسته است.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی چهره سیاه استکبار و مدعیان دروغین اسلام از جمله وهابیت را برای همگان روشن کرد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، فرهنگ انقلاب به سراسر جهان نشر یافت و همین مساله موجب نشان دادن چهره واقعی استکبار و همپیمانان آنها شد. امروز وهابیت به اندازه ای رو سیاه شده است که الازهر مصر نیز این فرقه را جزو اسلام نمی داند.
سعیدی در ادامه، وحدت در ایران اسلامی را با توجه به رسالتی که بر دوش این نظام است، ضروری دانست و گفت: برای نظام ما که با ادیان و مذاهب مختلف در حال تعامل و گفت و گو است، شایسته نیست خودمان از درون به دنبال ضربه زدن به پیکره خود باشیم.
وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان ما برای ضربه زدن به نظام ما و مقابله با ترویج مکتب اهل بیت(ع) همپیمان شده اند، نباید با اختلاف افکنی های بی مورد، خود را در برابر آنها تضعیف سازیم.
امام جمعه موقت قم هم چنین با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تربیت انسان و جامعه گفت: آموزش و پرورش بهترین دوران تربیت انسان ها را در اختیار دارد و می تواند افراد را از همان کودکی با الگوی تربیتی درست اسلامی آشنا سازد. باید قدر این فرصت را دانست و برای موفقیت در این عرصه، از خداوند یاری خواست.
سعیدی گفت: در این عرصه سیره نبی مکرم اسلام(ص) که در آیات قرآن کریم و روایات مختلف وجود دارد، بهترین الگو برای تربیت افراد می باشد. این پیامبر الهی با ارائه الگوی تربیتی درست، توانستند انسان ها را به سمت خداوند هدایت کنند.
وی توجه به جسم افراد در کنار توجه به جنبه های علمی را ضروری عنوان کرد و گفت: برای این که بتوانیم دانش آموزان را ازنظر علمی و تربیتی به شرایط مطلوبی برسانیم، لازم است که به تربیت جسم آنها نیز توجه کنیم.