امام جمعه قم انتخابات را فرصتی برای آشنایی مردم با نقاط ضعف و قوت نظام دانست و خاطرنشان کرد: قانون‌مداری یک اصل اساسی در برگزاری انتخابات است و کاندیداها، برگزار کنندگان انتخابات و مردم باید قانون‌مدار باشند.

به گزارش شهرکریمه ، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد ارزش‌های اسلامی گسترش یافته و کمرنگ نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوری از امر به معروف منجر به کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به اجرای این دو فریضه مهم در جامعه توجه شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه با امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی به شکوه و عظمت می‌رسد، گفت: امام علی(ع) می‌فرماید کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند پشت مومن را محکم می‌کند و هر کس دیگران از زشتی‌ها باز دارد بینی کافر را به خاک مالیده است.

وی تصریح کرد: در پرتو امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه عظیمی در کنار فرد آمر به معروف قرار می‌گیرد.

حسینی بوشهری با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: ایشان در طول دوران امامت با دو مشکل اساسی روبه رو بود؛ مشکل نخست کینه توزی‌های خلفای عباسی بود که منجر به زندانی شدن امام(ع) شد و بیشتر عمر ایشان در زندان بصره و بغداد سپری شد.

وی گفت: مشکل دوم انشعاباتی بود که بعد از شهادت امام صادق(ع) بر سر جانشینی پیش آمد و عده‌ای نمی‌خواستند که بپذیرند امام کاظم(ع) جانشین ایشان است.

امام جمعه قم به فرا رسیدن ۲۷ رجب، روز بعثت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: آن حضرت در ۴۰ سالگی به رسالت مبعوث شدند. خداوند وقتی می‌خواهد پیامبرش را معرفی کند می‌گوید بر مومنان منت نهادیم و چه نعمتی بالاتر از نبوت.

حسینی بوشهری به فرا رسیدن روز دوم اردیبهشت، روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل در فرمانی تاسیس این نهاد انقلابی را در این روز اعلام کرد؛ به سپاهیان و ملت رشید چنین روز مبارکی را تبریک می‌گویم. سپاهیان تنها هویت نظامی ندارند، چرا که علاوه بر هویت نظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هویت مکتبی و مردمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همه نیروهای نظامی و انتظامی در حفظ آرمان‌های انقلاب سهیم هستند، خاطرنشان کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی کشور نقش موثری ایفا کرده است. امروز در پروژه‌های مهم و کلیدی کشور سپاه نقشی سازنده دارد و امیدواریم که این نیروی انقلابی، مکتبی و مردمی مشمول عنایات الهی قرار گیرد.

امام جمعه قم به سالروز انقلاب فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: در زمانی که دانشگاه‌ها به اتاق جنگ تبدیل شده بودند امام اعلام انقلاب فرهنگی کردند. باید بدانیم که فرهنگ نقش زیربنایی در کشور دارد و باید دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، آموزش و پرورش و همگان دست به دست هم دهند که فضای کشور فرهنگی باشد.

وی به ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و یادآور شد: یاد آن مدد الهی را گرامی داشته و امیدوایم که در پرتو عنایات الهی این انقلاب همچنان پابرجا و استوار باقی بماند.

حسینی بوشهری به برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر اراده ملی، حماسه ملی و مردم سالاری دینی است و در انتخابات قدرت ملی ظهور و بروز می‌کند. تمام مسؤولان موظف هستند در شرایط حساس به گونه‌ای عمل کنند که انتخاباتی در طراز نظام اسلامی داشته و انتخاباتی آزاد، سالم، امن، با نشاط، پرشور و قانونی برگزار شود.

وی با بیان اینکه انتخابات موجب تجدید حیات جامعه اسلامی می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری انتخابات زمینه گردش نخبگان فراهم شده و به حضور مردم در تصمیم گیری برای نظام عینیت می‌بخشد.

امام جمعه قم انتخابات را فرصتی برای آشنایی مردم با نقاط ضعف و قوت نظام دانست و خاطرنشان کرد: قانون‌مداری یک اصل اساسی در برگزاری انتخابات است و کاندیداها، برگزار کنندگان انتخابات و مردم باید قانون‌مدار باشند.

وی افزود: امروز برخی از کاندیداها که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند به نظر این شورا تمکین کردند و این مسئله برای جامعه ما خیلی لذت بخش است.

حسینی بوشهری با اشاره به نقص قانون و حضور افراد مختلف برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی و شورای نگبهان بدون فوت وقت بعد از برگزاری انتخابات دست به کار شده و این نقص را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق در زمان برگزاری انتخابات در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم در ایام برگزاری انتخابات بی اخلاقی و بد اخلاقی در جامعه رواج می‌یابد. آیا در انتخابات حلال و حرام الهی تعطیل است؟ باید کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق مداری را رعایت کنند.

امام جمعه قم تاکید کرد: امیدواریم در روز ۲۹ اردیبهشت حضور پرشکوه مردم و انتخاب اصلح رقم خورده تا در چهار سال آینده شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.