×
×

آیت‌الله علوی‌گرگانی:
انتقاد از مسیر فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر/درصدی از اعتبارات کشور به مساله امر به معروف اختصاص یابد

  • کد نوشته: 2047
  • آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع عظام تقلید گفت: درصدی از اعتبارات کشور به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یابد. آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تشکر از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: کیفیتی […]

    انتقاد از مسیر فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر/درصدی از اعتبارات کشور به مساله امر به معروف اختصاص یابد
  • آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع عظام تقلید گفت: درصدی از اعتبارات کشور به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یابد.

    آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تشکر از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: کیفیتی که امروز در مساله امر به معروف و نهی از منکر پیش می‌رود مطلوب نیست و در آینده باید فعالیت‌های گسترده‌تری صورت گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید در اختیار امام جمعه باشد، خاطرنشان کرد: مسیری که شما تاکنون در تصویب قانون و شکل گیری‌ ستادهای امر به معروف و نهی از منکر رفته‌اید اشتباه بوده است.

    این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه ویژه ائمه جمعه در بین مردم گفت: ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر مقامی اجرایی است و اگر این مقام در اختیار امام جمعه باشد، از اعتبار اجتماعی امام جمعه کاسته می‌شود.

    وی با اشاره به اقدامات برخی کشورها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، اختصاص درصدی از بودجه و اعتبارات کشور برای این مساله را ضروری عنوان و تصریح کرد: در برخی کشورها هیات‌های امر به معروف مستقیماً درصدی از محل فروش نفت بودجه می‌گیرند و باید در کشور ما هم اعتبار مستقیم برای ستاد امر به معروف اختصاص گیرد و درصدی از بودجه‌ها در اختیار ستاد باشد.

    آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر به این شکل عمل شود اینگونه اعتبارات هم در اختیار دولت‌ها نیست و با تصمیم آن‌ها کم و زیاد نمی‌شود؛ شاید برخی دولت‌ها مایل به توسعه امر به معروف نباشند اما با این اقدام تخصیص اعتبار دیگر در اختیار آن‌ها نیست و بسیاری از آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

    وی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: استخوان هر کار دینی به امر به معروف و نهی از منکر است و دین هر ملتی با این دو مورد شکل می‌گیرد.

    این مرجع تقلید به سیره حضرت سیدالشهدا در بحث امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: تاکید امام حسین(ع) به این مساله و شهادت ایشان در راه امر به معروف و نهی از منکر بوده و جا دارد برای ادای این فریضه اقدامات گسترده تری صورت گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه امروز در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که باید اهمیت ندارد، افزود: جامعه دینی ما باید بفهمد که بدون اجرای امر به معروف و نهی از منکر پیشرفت نخواهد کرد.

    آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه گفت: اگر این مهم در جامعه اجرایی شد عده ای از افراد ناخودآگاه به سمت شما می‌آیند .

    وی بیان کرد: اگر در هر خانواده امر به معروف و نهی از منکر جاری شود دیگر نیاز به فعالیت گسترده نیست و خود والدین فرزندان را با توجه به این فرهنگ اصیل تربیت می‌کنند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.