[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار که با حضور رئیس سازمان محیط زیست در استانداری قم برگزار شد، گفت: کمبود آب و بحران هوا از چالش‌های مهم استان قم است شاید بتوان کمبود آب را حل […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار که با حضور رئیس سازمان محیط زیست در استانداری قم برگزار شد، گفت: کمبود آب و بحران هوا از چالش‌های مهم استان قم است شاید بتوان کمبود آب را حل کرد ولی کمبود هوا را نمی‌توان حل کرد

وی افزود: استان قم مانند استان خوزستان این استعداد را ندارد تا از کارون و اروند با استفاده از پوشش گیاهی بحران آلودگی هوا را حل کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به معضل آلاینده‌های هوای استان قم و وجود کانون‌های گرد و غبار متأسفانه برای سال ۹۸ بودجه‌ای تخصیص نیافته است در حالی که وضعیت این استان بسیار بحرانی است.

وی اظهار داشت: انتقال آب از سمنان و مازندران برای استان قم مشکل است و در مجلس با کشمکش روبرو شده است همان طور که در جریان انتقال آب اصفهان به یزد شاهد درگیری شدیدی بودیم.

حجت الاسلام ذوالنور در این کارگروه به طرح انتقال آب دریای عمان برای حل معضل کم آبی ۲۳ استان کشور اشاره کرد و گفت: انتقال آب از دریای عمان یکی از راهکارهای بلند مدت است و می‌تواند معضل کمبود آب ۲۳ استان کشور را حل کند

وی افزود: برای این امر می‌توان آب دریای عمان را از طریق لوله کشی و یا احداث کانال انتقال داد و برای این امر یک سرمایه‌گذار داخلی آمادگی همکاری دارد.

به گفته نماینده مردم قم در خانه ملت، منابع مالی این پروژه هم قابل تأمین است تنها همکاری و همت مسئولان اجرایی را می‌طلبد.

[ad_2]