مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اعلام کرد: از ۲۵ اسفندماه تا پنجم فروردین ماه ۳۵۵ مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و گردشگری استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، علیرضا ارجمندی با اشاره به طرح نوروزی تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به زائران شهر کریمه اهل بیت (س) اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه تا پنجم فروردین ماه، ۳۵۵ مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری شهر قم انجام شده که ۱۶۷ مورد تذکر، ۴۵ مورد اخطار، ۱۲ مورد اخطار پلمب و یک مورد پلمب برای واحدهای متخلف صادر شده است.

 

وی ادامه داد: ۳۶ هتل، ۲۵ هتل آپارتمان، ۷۵ مهمانپذیر و ۱۵۷ خانه مسافر و در مجموع ۲۹۳ واحد اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در نوروز به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب دریافت مجوز فعالیت خانه‌های مسافر از ۲۷ مورد به پنج تا شش مورد کاهش یافته است و تاکنون ۱۲۷ خانه مسافر اقدام به دریافت مجوز کرده‌اند.

 

وی عنوان کرد: خانه‌های مسافر دارای شرایط لازم، چون امنیت مسافر و استحکام و امنیت ساختمان برای دریافت مجوز می‌توانند به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مراجعه و ظرف مدت یک هفته مجوز لازم را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم