×
×

انجام ۵۹۲ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ قم در روزهای تاسوعا و عاشورا

  • کد نوشته: 2431
  • رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: این مرکز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۵۹۲ ماموریت برای انتقال بیماران و مصدومان حوادث رانندگی به بیمارستان انجام داد.  به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا حسنی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در این ۲ […]

    انجام ۵۹۲ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ قم در روزهای تاسوعا و عاشورا
  • رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: این مرکز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۵۹۲ ماموریت برای انتقال بیماران و مصدومان حوادث رانندگی به بیمارستان انجام داد.

     به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا حسنی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در این ۲ روز سه هزار و ۳۰۵ تماس با مرکز اورژانس برقرار که منج به انجام ۵۹۱ ماموریت شد.

    وی اضافه کرد: از این تعداد ماموریت، ۵۲۹ ماموریت شهری و ۶۲ مورد نیز جاده ای بوده که ۱۹۰ ماموریت سهم تصادف ها بوده است.
    وی گفت: تصادف های به ثبت رسیده در این ۲ روز، ۲۲۳ مجروح برجای گذاشت که از این تعداد ۸۰ مورد به صورت سرپایی درمان و ۱۴۲ تن نیز جهت پیگیری مراحل درمانی به مراکز درمانی سطح شهر قم منتقل شدند.
    حسنی با اشاره به این که در این ایام تصادف منجربه فوت نداشته ایم، گفت: ۱۳۰ مورد از ماموریت های ثبت شده اورژانس در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مربوط به تصادفات موتورسیکلت سوارها بوده است که حدود ۲۵ درصد از ماموریت های اورژانس در این ۲ روز را به خود اختصاص داده است.
    وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تصادف ۱۲۷ مورد در داخل شهر قم و تعداد ۳ تصادف نیز در جاده های مواصلاتی استان قم صورت گرفت که حاصل آن ۱۵۱ مجروح بوده است.
    وی هم چنین گفت: در این مدت تعداد سه هزار و ۸۰۰ تن به اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ مستقر در جوار حرم حضرت معصومه(س) مراجعه کرده اند که ۱۹ تن از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.
    به گفته حسنی، مرکز اورژانس ۱۱۵ قم در ۲ روز گذشته، با استقرار ۵۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم کریمه اهل بیت(س) و بالگرد اورژانس ۱۱۵ نسبت به پوشش کامل جاده ای و شهری اقدام کرده است.

    ** قدردانی استاندار قم از خدمات اورژانس ۱۱۵ در تاسوعا و عاشورای حسینی
    استاندار قم در بازدید و بررسی خدمات ارائه شده توسط اتوبوس آمبولانس و کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم، از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی قم قدردانی کرد.
    سید مهدی صادقی در این بازدید که رضا سیار فرماندار قم نیز حضور داشت، گفت: این خدمات بسیار ارزشمند است که با عشق و ارادت به امام حسین(ع) انجام می شود و امیدواریم مورد رضایت خداوند نیز قرار گیرد.
    وی افزود: شاهد خدمات گسترده در این عرصه هستیم که از تلاش های صورت گرفته قدردانی می کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.