حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در آئین رونمایی پوستر دهمین “همایش ملی قرآن، عترت و سلامت” در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تلاش برای برگزاری برنامه های قرآنی با رویکرد تخصصی نشان از اهتمام دانشگاههای علوم پزشکی برای حرکت در مرزهای علمی با هدف تولید دانش است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه  حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در آیین رونمایی از پوستر همایش قرآن و عترت با اشاره به وضعیت بهداشتی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در رده های مختلف علمی و تحقیقاتی گفت: پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی با وضعیت قبل از انقلاب خصوصا در حوزه سلامت قابل قیاس نیست.

وی افزود: امروزه دقیق ترین جراحی ها به دست بهترین متخصصان و پزشکان در حال انجام است که جای قدر دانی و تقدیر دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی قم با همکاری جامعه المصطفی اضافه کرد: تلاش برای برگزاری برنامه های قرآنی با رویکرد تخصصی نشان از اهتمام دانشگاههای علوم پزشکی برای حرکت در مرزهای علمی با هدف تولید دانش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:بر اساس ارزیابی مراکز علم سنجی، کشور ما در سال ۲۰۲۳ در جایگاه فاخر ۱۵ دنیا قرار دارد  که البته باید برای حفظ و ارتقای آن تلاش شود و رتبه اول  تولید علم در غرب آسیا نیز با وجود تمام مشکلات و تحریم ها بسیار قابل توجه است.

وی یادآور شد :شکل گیری یک نهاد بین المللی گسترده علمی و آموزشی به نام جامعه المصطفی به مرکزیت قم با حضور گسترده در پهنه کشوری و عرصه بین المللی  در حدود ۶۰ نقطه جهان، آن هم  به صورت قانونی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه آخرین تلاش ما حضور در کشور غنا برای تکمیل این شبکه بزرگ بین المللی است افزود : ما با این شبکه گسترده در خدمت تمام مراکز علمی و دانشگاهی بوده و آماده همکاری های علمی هستیم .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: بطور مثال در بحث شبیه سازی مطالعات و تحقیقات لازم در حوزه دینی و اخلاقی صورت گرفته و برای انجام آن هیچ مانعی وجود ندارد .

وی افزو برخی مراکز دینی بین المللی مثل کلیسا باور نمی کنند ما مسیر این بخش از تحقیقات علمی را هموار کرده ایم و برایشان جای تعجب دارد که ما علاوه بر اینکه مخالف تحقیقات علمی نیستیم بلکه در حال مساعدت و تسهیل آن بر مبنای علوم اسلامی و اخلاقی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی  با احترام به مقام شهیدان و خانواده شهدا که در جلسه رونمایی حضور داشتند تصریح کرد:ما از آغاز انقلاب تا روزهای حاضر مدیون شهدای انقلاب ، دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت هستیم.

وی در پایان گفت:  کادر درمانی نیز در دوران کرونا مانند عرصه دفاع مقدس خوش درخشیدند و پزشکان و پرستاران خدمات زیادی به جامعه کردند و البته به برکت تلاش مدافعان سلامت سطح ایمنی سلامت ایران در ردیف بالا ترین ها در منطقه است.

لازم به ذکر است  دهمین همایش قرآن و عترت  با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه جاری به میزبانی قم برگزار می‌شود/پایان پیام