معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه اهداف بیانیه گام دوم با «جهاد تبیین» محقق می شود، گفت: این بیانیه بر مدار میدان داری جوانان استوار است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در جریان بازدید از خبرگزاری شهرکریمه، فعالیت های صورت گرفته در این خبرگزاری شهرکریمه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: روح بیانیه گام دوم برنکته ای استوار است که رهبر معظم انقلاب از آن تحت عنوان «جهاد تبیین» یاد کردند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم بر مدار میدان داری جوانان و سپردن امر از نسلی به نسل دیگر استوار است، اظهار داشت: ویژگی نسل اندیشمندان جوان این است که با حرکت‌های جهادی همسو بوده و منتظر عِده و عُده و دچار برخی از تسامح ها نخواهند شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه تبیین بیانیه گام دوم برای اقشار مختلف جامعه همان امتداد مسیر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اهداف بیانیه گام دوم زمانی محقق می شود که بتوانیم با نهضت جهاد تبیین، عملکرد چهل ساله نخست انقلاب را برای جوانان مورد بیان قرار دهیم.

وی با اشاره به وظیفه همگانی در یاری رساندن به انقلاب اسلامی، ضرورت فعالیت هر چه بیشتر رسانه های انقلابی در راستای جهاد تبیین را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: همه ما در حوزه علمیه و خبرگزاری های حوزوی باید در راستای امتداد انقلاب گام برداریم و مراکز آموزشی و پژوهشی و مراکز خبری هر کدام به سهم خود، باید در این مسیر گام بردارند.

وی در پایان با اشاره به ۳۵۰ رشته و گرایش علوم انسانی و اسلامی در حوزه علمیه مطرح کرد: ایجاد این رشته های درسی در کنار علوم حوزوی، به معنای به روز بودن حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی اشاره ای هم به در پیش بودن هفته پژوهش داشت و از برگزاری نشست خبری معاونت پژوهش حوزه های علمیه در روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ جهت تشریح برنامه های حوزه در هفته پژوهش خبر داد.

[ad_2]

منبع
[email protected]