کاتب بزرگ ترین قرآن طلای جهان گفت: عواید کتابت این قرآن نفیس پس از فروش به کودکان سرطانی اهدا می‌شود.

به گزارش شهرکریمه ، رائین اکبر خانزاده عصر امروز در مراسم رونمایی از بزرگ ترین قرآن طلای جهان که با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد، با اشاره به قرآن‌های کتابت شده خود اظهار کرد: سال گذشته کوچک ترین قرآن نقره جهان را کتابت کردم که این قرآن با چشم غیرمسلح هم قابل خوانده شدن است، کار کتابت کوچک ترین قرآن نقره جهان ۶ ماه طول کشید.

وی ادامه داد: خواندن قرآن براساس روایات موجب قوی تر شدن قدرت دید چشم می‌شود، از ۲۰ سال پیش تاکنون به کار کتابت قرآن مشغول هستم و تاکنون ۲۶ قرآن را کتابت کردم، هزینه زندگی من از کتابت قرآن تامین می‌شود و استخدام هیچ ارگانی نیستیم، برکت کارهای قرآنی را در زندگی خودم دیدم.

کاتب بزرگ ترین قرآن طلای جهان افزود: این قرآن را به خط عثمان طه کتابت کردم، قلم کاری جلد بزرگترین قرآن طلای جهان را یکی از اساتید هنرمند اصفهان انجام داد، در کتابت این قرآن از طلا ۲۴ عیار و ۱۸ عیار و نقره استفاده شد، عواید کتابت بزرگ ترین قرآن طلای جهان پس از فروش به کودکان سرطانی اهدا می‌شود.

خانزاده با اشاره به هزینه ساخت بزرگ ترین قرآن طلای جهان اظهار کرد: برای ساخت این قرآن ۸۰۰ میلیون تومان هزینه و بزرگ ترین قرآن طلای جهان سه میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: قرآن‌های کتابت شده توسط من در موزه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور جهان به نمایش گذاشته شده است، حدود دو سال زمان برای کتابت بزرگ ترین قرآن طلای جهان وقت گذاشتم.

کاتب بزرگ ترین قرآن طلای جهان در پایان خاطرنشان کرد: از مراجع تقلید کشور تشکر می‌کنم که هنرمندان قرآنی را حمایت می‌کنند و به این هنرمندان احترام می‌گذارند، دوست دارم که کار خودم را در زمینه کتابت قرآن کریم گسترش بدهم و تاکنون این هنر را به افرادی آموزش دادم.