[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نخستین جلسه دوره هشتم شورای عالی حوزه های علمیه که شب شب گذشته برگزار شد با تقدیر از فعالیت های اعضای دوره هفتم شورای عالی حوزه های علمیه، بیان کرد: از زحمات آیات استادی، مقتدایی و غروی در جهت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نخستین جلسه دوره هشتم شورای عالی حوزه های علمیه که شب شب گذشته برگزار شد با تقدیر از فعالیت های اعضای دوره هفتم شورای عالی حوزه های علمیه، بیان کرد: از زحمات آیات استادی، مقتدایی و غروی در جهت خدماتی که در طول ادوار مختلف شورا داشته‌اند، تشکر می‌کنیم و حضور آیات، شب‌زنده‌دار، اراکی و رجبی در این دوره را فرصتی مغتنم می دانیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اعضای شورای عالی مورد اعتماد اعضای جامعه مدرسین، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید قرار گرفته اند به پاسخ رهبر معظم انقلاب در نامه پیشنهادی جامعه مدرسین اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به پیشنهاد جامعه محترم مدرسین در نامه آیت‌الله یزدی بدین‌شرح مرقوم فرمودند: «بسم‌الله الرَّحمن‌ الرَّحیم؛ با سلام و تحیت، از جنابعالی و حضرات جامعه مدرسین به خاطر گزینش شایسته شورای عالی تشکر می‌کنم و به آقایان منتخبان تبریک می‌گویم و از زحمات شورای پیشین قدردانی می‌نمایم».

وی اضافه کرد: امیدواریم در طول این دوره چهار ساله شورا قدم‌هایی برداریم که مورد رضایت خداوند متعال، حضرت بقیـت‌الله الأعظم (عج)، مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب، همچنین اساتید و طلاب جوان قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به انتخاب مجدد آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: نخستین جلسه دوره هشتم شورای عالی خوشبختانه با نگاه مثبت همه اعضا با انتخاب مجدد آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد که آرزوی موفقیت و توفیقات روز افزون برای این عزیز و بزرگوار را داریم.

وی در پایان با تأکید بر اولویت بندی طرح ها و برنامه ها در آغاز دوره هشتم، گفت: در آغاز این دوره طرح‌ها و برنامه‌ها اولویت‌بندی خواهند شد، و پس از اولویت‌بندی کارها به ویژه مسأله تحوّل که بارها در کلام رهبر معظم انقلاب تاکید شده و مطالبه‌ی حوزویان نیز به شمار می رود، امیدواریم بتوانیم انتظارات مراجع تقلید، رهبر معظم انقلاب، اساتید حوزه و طلاب و همچنین نظام اسلامی را برآورده سازیم و در این راه موفق باشیم.

گفتنی است در این جلسه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به اتفاق آراء اعضا به عنوان دبیر اول شورای عالی و آیت الله شیخ جواد مروی نیز به اتفاق آراء برای یک دوره به عنوان دبیر دوم شورا انتخاب شدند.

گزارش خبرگزاری شهرکریمه حاکی است، آیت الله علیرضا اعرافی نیز به اتفاق آراء برای یک دوره دیگر به عنوان مدیر حوزه های علمیه در سمتش ابقا شد.

اعضای شورای عالی حوزه های علمیه همچنین برای یک دوره دیگر حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان را به عنوان مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه انتخاب کردند./۱۳۲۴/پ۲۰۳/ب۱

[ad_2]