رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مجوزی برای یک سرمایه گذار خارجی در زمینه تولید خودرو در استان صادر کردیم تا این سرمایه گذار با احداث اولین کارخانه خوردوسازی در قم سالانه حدود ۱۱۰ هزار خودرو تولید کند.

به گزارش شهرکریمه احمد ذاکری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ایام نوروز اظهار کرد: بازرسان این سازمان نظارت بر واحدهای صنفی استان قم را از ابتدای اسفند شروع کردند و این طرح در ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در واحدهای صنفی استان قم از جمله کم فروشی و گران فروشی می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گزارش بدهند تا در صورت درست بودن گزارش با آن واحد صنفی برخورد لازم صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مجوزی برای یک سرمایه گذار خارجی برای تولید خودرو در استان صادر شده تا این سرمایه گذار با احداث کارخانه ای سالانه حدود ۱۱۰ هزار خودرو را در استان قم تولید کند و زمین موردنیاز برای سرمایه گذار خارجی برای احداث کارخانه تولید خودرو در شهرک صنعتی محمودآباد مصوب شده است.

ذاکری با اشاره به طرح سرمایه گذار خارجی برای ساخت کارخانه تولید خودرو در استان قم اظهار کرد: با احداث این کارخانه پیش بینی شده است که حدود ۳ هزار نفر در استان شاغل شوند. مطالبه ما این است که کمتر از یک سال پس از واگذاری زمین به سرمایه گذار خارجی، او تاسیسات خود را در این زمین مستقر کند.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی، صنعتی است که حجم سرمایه گذاری در آن بالا است، به همین دلیل توقع نداریم که یک سرمایه گذار به یک باره یک خط تولید ۱۱۰ هزار دستگاهی ایجاد کند ولی سرمایه گذار طرح ساخت کارخانه خودروسازی را به صورت فاز به فاز تعریف می‌کند و ما بر فعالیت او نظارت خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: این استان از موقعیت ویژه جغرافیایی برخوردار است و شهر قم در نزدیکی شهر تهران واقع شده و نزدیکی به پایتخت یک مزیت برای شهر قم به شمار می‌رود.