مدیر حج و زیارت استان قم گفت: نخستین گروه از حجاج این استان بامداد امروز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش شهرکریمه سید حسین موسوی رابطی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بامداد امروز در قالب نخستین کاروان اعزامی قم،‌ تعداد ۱۸۰ نفر عازم کشور عربستان برای به جا آوردن اعمال حج واجب شدند.

وی با اشاره به این که گروه اعزامی مدینه قبل می باشند گفت: حاجیانی که مدینه قبل می باشند از ششم خرداد تا بیست و هشتم همین ماه به عربستان اعزام می شوند و اعزام زائران مدینه بعد از ۱۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۴ تیر ادامه می یابد.

مدیر حج و زیارت قم از اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان به حج تمتع در سال جاری در قالب ۱۵ کاروان خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزشی ویژه حجاج از ۱۷ فروردین امسال شروع شد و در قالب آن افراد مدینه قبل ۱۰ جلسه و حجاج مدینه بعد ۱۲ جلسه آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی زائران سرزمین وحی در قم بالای ۵۰ سال است گفت: با توجه به این که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا حجاج به سرزمین وحی اعزام نشدند و در سال ۱۴۰۱ نیز عربستان اجازه ورود افراد ۶۵ سال به بالا را نداد امسال کاروان‌های اولیه‌ای که در قم تکمیل شدند را افراد مسن تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: شوق و اشتیاق حجاج قمی برای تشرف به حج غیر قابل وصف بود و در فاصله کوتاهی گروه‌های حج در قم تکمیل شد.