مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با بیان اینکه در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این کمیته ایجاد شده، ابراز کرد: امسال بایستی ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان در استان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر محسن مسعودیان راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و موضوع «اشتغال و کارآفرینی» که در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم برگزار شد، با اشاره به رویکرد جدید کمیته امداد در بحث توانمندسازی عنوان کرد: امروز الحمدلله کمیته امداد به یک موفقیت بالایی رسیده و برای اشتغالزایی مدل منحصربه‌فرد و موفقی را به اذعان مراجع متعدد ارائه داده است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته کمیته امداد نزدیکه به ۴۰٪ اشتغال کشور را انجام داده، افزود: ۷۹٪ جذب اعتبارات در سال ۱۴۰۰ به همراه ۲ هزار و ۶۰ طرح اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) قم صورت گرفته است.

 

مسعودیان راد تشریح کرد: به همت این اداره کل در سال گذشته، ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی و قریب به ۵۰۰ مورد کاریابی برای مددجویان به صورت معرفی به تولیدی‌ها، کارخانجات، واحد‌های صنفی و صنعتی و… ایجاد شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال بایستی ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در استان قم اجرا شود، گفت: جمع کل اعتبارات سال ۱۴۰۰، صد و هفتاد میلیارد تومان بوده اما امسال بالغ بر ۴ صد میلیارد تومان اعتبار کارسازی و برنامه‌ریزی می‌شود که رشد بسیار بالایی است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را از دستاوردهای اجرای دقیق طرح‌های اشتغالزایی دانست و اظهار کرد: اولین سیاستی که ما در اشتغالزایی داریم، این است که مشاغل دانش‌بنیانی را طراحی کنیم و برای تحقق این مسئله با پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های مختلف تعاملاتی را انجام داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی در استان قم به عنوان یک حرکت ملی دنبال می‌شود؛ امسال یک سری مشاغل را با بهره‌گیری از توان‌ها و ظرفیت‌های علمی و معرفتی حوزه‌های علمیه در تهیه نرم‌افزارها، محتواسازی، اشتغال، نشریات و فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده‌ایم که نزدیک به ۲۰۰ رشته شغلی شده است.

 

مسعودیان راد بیان کرد: محور دوم فعالیت کمیته امداد قم در این زمینه، اشتغال روستایی است. اگر کشور ما بخواهد به سامان برسد، در درجه اول باید توسعه روستایی را دریابد؛ باید جاذبه‌های روستاها بالا برود، و زیرساخت‌های زندگی در روستا رقم بخورد.

 

وی اضافه کرد: طرح‌های گوناگونی در بین خانواده‌های روستاهای قم در حال توسعه است که از جمله آنها میتوان به نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی اشاره کرد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم تأکید کرد: خانواده‌های محروم ما امروز شرایط دریافت وام و تأمین ضامن برایشان فراهم نیست و گاهی اوقات با ضامن دچار گرفتاری‌ها می‌شوند. ایجاد مراکز تخصصی کارآفرینی در مرکزهای نیکوکاری استان و حمایت از آنها را در برنامه‌های امسال داریم.

 

انتهای پیام/