قم- امام جمعه قم گفت: در آغاز قرن جدید ایران اسلامی در مسیر پیشرفت قرار دارد و بر مشکلات پیش رو فائق می‌آید و به سمت تمدن سازی بزرگ حرکت خواهد کرد.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره عالمان و بزرگان دین که اخیراً از دنیا رفتند را گرامی می‌داریم و برای تمامی هموطنانی که سال گذشته از دنیا رفتند آرزوی مغفرت الهی داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: از تمام کسانی که در برپایی جشن‌های نیمه شعبان تلاش کردند باید تقدیر کرد.

امام‌جمعه قم با اشاره به شعار سال جدید ابراز داشت: تولید دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است و اقتصاد و سایر عرصه‌ها باید بر اساس مبانی علمی باشد که در این راستا در کشور گام‌هایی برداشته شده اما کافی نیست.

خطیب جمعه قم بیان داشت: مراکز رشد، پارک‌های علمی و فناوری و مراکز علمی بسیاری در کشور در حال فعالیت هستند که البته این تعداد کافی نیست و صنعت و فناوری‌های ما باید دانش بنیان باشند و اشتغال نیز با استفاده از این ظرفیت می‌بایست افزایش یابد.

وی افزود: مفهوم کلیدی شعار سال باید تحلیل علمی شود و برنامه ریزی هایی می‌بایست برای آن در دراز مدت داشته باشیم.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: حفظ استعدادها و نخبگان در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و نباید شرایطی را فراهم کرد که آنها به خارج از کشور بروند هرچند که مهاجرت برای تحصیل علم و پیشرفت مانعی ندارد و امیدواریم نخبگان بتوانند با تلاش‌های خود اقتدار علمی را برای کشور رقم بزنم.

خطیب جمعه قم ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت و همچنین نهادهای مختلف می‌بایست تحلیل درستی از شعار امسال داشته باشند و برنامه ریزی های خوبی برای تحقق این شعار صورت دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به ورود به قرن جدید اظهار داشت: در قرن گذشته شاهد اتفاقات بسیار زیادی بودیم، هرچند که پیشرفت‌های علمی و فناوری شتاب خوبی داشته است اما بسیاری از کشورها دچار جنگ شدند و خون انسان‌های بسیاری بر زمین ریخته شد.

وی بیان داشت: آمریکا قرن گذشته در یکصد جنگ مشارکت داشته و اشغال و غارتگری از حوادث ناگوار این قرن بود.

آیت الله اعرافی بیان داشت: پیروزی‌های ملت ایران در قرن گذشته کم نبود و بعد از مدت‌ها ملت ایران روی پای خود ایستاد و در دفاع مقدس نیز به پیروزی رسید در حالی که بحرین را در همین قرن از دست دادیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: امروز نیز شاهد پیروزی ملت ایران در منطقه و تاب آوری در برابر تحریم‌ها و پیشرفت‌های شگرف در مسائل مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: سرچشمه تمامی این پیروزی‌ها شهر قم است و قم از هر فساد و تباهی باید صیانت شود چرا که قم پرچمدار دینداری و نماد سلامت، پاکی، علم و دانش است که از این امر باید صیانت کرد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: در آغاز قرن جدید باید مشکلات کشور را شناسایی کرد و سلامت نظام اداری باید حفظ شود و از سویی ارزش‌های الهی در کشور محفوظ بماند.

وی عنوان کرد: دنیا بداند در آغاز قرن جدید ایران اسلامی در مسیر پیشرفت قرار دارد و بر مشکلات پیش رو فائق می‌آید و به سمت تمدن سازی بزرگ حرکت خواهد کرد و هر کجا زورگویی باشد در برابر آن خواهد ایستاد.

خطیب جمعه قم بیان داشت: ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر از کشور حراست خواهند کرد و اگر پایگاه‌های جاسوسی در منطقه علیه ایران فعالیت کنند همانند آنچه در اربیل گذشت آن را ویران خواهند.

[ad_2]

منبع